عضو شورای شهر تهران نسبت به اظهارات محسنی بندپی استاندار تهران درخصوص واگذاری مراکز بهاران واکنش نشان داد.

واکنش تند حق شناس به اظهارات استاندار تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، در واکنش به اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینکه اگر مراکز بهاران به استانداری واگذار نشود، موضوع را به مراجع قضایی منعکس می‌کنیم، گفت: این موضوع را با گفت‌وگو می‌توان حل کرد و لازم نبود که استاندار با یک ادبیات عتاب آمیز شورا را مورد خطاب قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شورا نماینده مردم است و به موجب نمایندگی حق دارد در مورد اموال مردم تصمیم گیری کند، تصریح کرد: مصوبات شورا فقط برای شهرداری نیست و حتی وزیر کشور و رئیس جمهور هم موظف به رعایت مصوبات شورا هستند و اگر جایی برای موضوعی عوارض تعیین می‌کند، رئیس جمهور و وزیر کشور هم نمی‌توانند از آن تخطی کنند.

او خاطرنشان کرد: چه شده که نماینده دولت به خود اجازه می‌دهد که با چنین لحنی سخن بگوید، لذا از رئیس جمهور می‌خواهم که به نمایندگان خود یاد دهد که چگونه با نمایندگان مردم سخن بگویند.


بیشتر بخوانید: شهرداری تهران: واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی مصوبه شورا می‌خواهد/ استانداری تهران: واگذار نشود، شکایت می‌کنیم


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در خصوص مجموعه‌های بهاران موظف به تهیه زیرساخت است، گفت:، اما کسی نگفته که این مراکز را باید به دولت بدهیم و قانون نیز نگفته است که ما این مراکز را بسازیم و تحویل بهزیستی دهیم.

حق شناس با بیان اینکه آقای استاندار گفته این مراکز را به NGO‌ها می‌دهیم، تصریح کرد: مگر دست ما چلاغ است که استانداری بخواهد این کار را بکند؟

وی با تأکید بر اینکه شهرداری هیچ تصمیمی را نمی‌تواند بدون استناد به مصوبات شورا اجرایی کند، افزود: شهرداری باید در ابتدا لایحه بدهد تا به موجب آن بتواند در مورد اموال مردم تهران تصمیم گیری کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورا در اولین روز حضور خود سوگند خوردند که از حقوق شهروندان دفاع کنند، گفت: فرمانداران و استانداران هم ملزم هستند در جایی که مصوبات شورا خلاف قانون نباشد با شورا همراهی کنند، لذا تأکید می‌کنم مصوبات شورا فقط برای شهرداری نیست.

حق شناس با بیان اینکه زبان کمک خواستن، زبان تهدید نیست، تصریح کرد: مگر شهرداری در حوزه سیل مسئولیت داشت؟، اما نیرو‌های شهرداری به گلستان و لرستان اعزام شدند تا به مردم آنجا کمک کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس قلب تپنده‌ای در شهر تهران است، گفت: این موزه با هزینه مردم تهران و از محل عوارضی که پرداخت کرده‌اند ساخته شده است و حضور ما در این مجموعه دعوت از همه مردم است تا کسانی که می‌خواهند افتخارات کشور را با زبانی دقیق‌تر ببینند به این محل آمده و در آن قدم بزنند تا بدانند که در این سال‌ها چه اتفاقاتی برای کشور رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نام شهدا نه تنها بر کوی و برزن بلکه بر پیشانی هر کدام از ما حک شده است، گفت: مگر می‌شود کسی به خود اجازه دهد که نام شهدا را حذف کند و اگر قرار باشد مردم نسبت به یک موضوع همراهی و نقطه اشتراک نشان دهند، قطعاً نام شهید است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با آقای قالیباف و چمران اختلافاتی داریم، تصریح کرد: در مسئله شهدا هیچ اختلافی با آن‌ها نداریم و برچسب شهید زدایی به آن‌ها هم نمی‌چسبد و اینکه بخواهیم این موضوع را به آن‌ها نسبت دهیم یک ظلم است.

وی با بیان اینکه در هیچ جلسه‌ای از کمیسیون نامگذاری پیشنهادی از طرف بنیاد شهید و خانواده شهدا نیامده که با آن مخالفت شود، تأکید کرد: برچسب شهید زدایی به شورا و شهرداری چه در مدیریت کنونی و چه در مدیریت قبلی نمی‌چسبد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع مجسمه جدید قیصر امین پور در سعادت آباد پرداخت و گفت: یکی از رویکرد‌هایی که در این دو سال پیگیری کردیم، توجه به منظر شهری است تا زیباشناسی و زیبایی دوستی ایرانیان را در حوزه‌ای که مربوط به شهر است به نمایش بگذاریم.

حق شناس با اشاره به نشست‌هایی که با انجمن نقاشان و گرافیک برگزار شده است، تصریح کرد: از آن‌ها خواستیم تا به کمک شهرشان بیایند و همزمان با نامگذاری معابر برای شخصیت‌های فرهنگی تلاش کردیم که بتوانیم از مجسمه آن‌ها هم در منظر عمومی بهره‌برداری کنیم.

وی با اظهار تأسف از اینکه از یک دهه گذشته پدیده مجسمه دزدی در شهر به اوج خود رسید و ۲۷ سردیس از خیابان‌ها دزدیده شدند که بعضی اوقات وزن آن‌ها بالای چند تن بوده است، افزود: چطور ممکن است در دوره‌ای که اگر یک موتور گازی دزدیده شود، دزد آن را با دستبند و قپونی می‌گیرند، اما دزد مجسمه‌ها پیدا نمی‌شود و من این سئوال را دارم که چه کسی باید پاسخ دهد که اموال ۱۰ میلیون تهرانی توسط چه کسی به سرقت رفته است؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه گفته شده علت دزدیده شدن مجسمه‌ها به خاطر ارزش جنس به کار رفته در آن‌ها است، گفت: وقتی که خواستار مراقبت بیشتر می‌شویم، می‌گویند وظیفه نداریم برای هر مجسمه نگهبان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی مجسمه جدید قیصر امین پور از جنس فایبرگلاس ساخته و در همان محل نصب می‌شود که البته این کار درستی نیست.

حق شناس در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در هفته کتاب، گفت: کتابخانه‌های وابسته به شهرداری تهران در این هفته در اوج فعالیت خود هستند و بیش از ۱۰۸ کتابخانه مستقل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سرای محلات در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند که در حال حاضر ۹۰ درصد سرای محلات دارای کتابخانه هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه کاهش سرانه مطالعه از نگرانی‌های ما به شمار می‌رود، گفت: دو گذر اصلی را به عنوان گذر کتاب مطرح کردیم که در فاز اول راسته کتاب از میدان انقلاب تا چهارراه کالج است و راسته دوم کتاب هم از میدان هفت تیر تا خیابان حافظ است که امیدواریم منطقه ۱۱ شهرداری تهران با کمک شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی فاز اول را اجرا کند و برابر قولی که داده‌اند تا دهه فجر عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره واگذاری مراکز بهاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
كاش آخر خبر ميگفتين اصلا اين مجتمع بهاران چي هست
ضمنا اسكان دختراي فراري و زباله گردا خيلي واجبتر از NGO هاست