امام جمعه بوشهرگفت: اعتماد به آمریکا مانند اعتماد به یک جانور وحشی سیاسی است که تنها راه حیات خود را صید و جنایت می‌داند

هیچ اعتمادی به جبهه جنایت آمریکا و اروپا نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی توجه به تکریم سالمندان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سالمندان ریشه جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و احترم و تکریم این قشر جامعه نشان از وجود آرامش و آسایش در جامعه و خانواده است.

او با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، لازمه استمرار پیشرفت را توکل به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: در محاسبات برنامه‌ریزی مدیریتی حتما باید توجهات ذات اقدس الهی، نصرت و عنایت حضرت باریتعالی لحاظ شود و در این راستا برنامه‌ریزی فرهنگ اسلامی کاملا باید مورد توجه باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسیر نظارت باید یک مسیر نظارت اسلامی باشد گفت: ایستادگی و مقاومت لازمه پیشرفت است چراکه اگر کشوری انقلاب کند، استقلال داشته باشد، ولی قدرت ایستادگی و مقاومت نداشته باشد آن کشور رو به‌زوال می‌رود.

صفایی ایران را کشوری با موقعیت ویژه، مهم و استراتژایک در جهان دانست و افزود: جمهوری اسلامی در بعد اقتصادی، نخستین کشور در حوزه اقتصاد انرژی فیسلی نفت و گاز، در عرصه فرهنگی، تاثیرگذاری سیاسی آن در منطقه فوق‌العاده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی گفت: اگر استراتژی استقامت و ایستادگی در کشور وجود نداشته باشد قطعا استقلال، فرهنگ اسلامی، هویت ملی و دینی از بین می‌رود.

آیت‌الله صفایی بوشهری، امید به آینده را در جامعه یکی از ضروریات دانست و تصریح کرد: اکنون متاسفانه در فضای مختلف مجازی و حقیقی دشمنان درصدد‌ند جامعه را از آینده ناامید کنند که این ترفند از ابتدای انقلاب تاکنون در جامعه اسلامی وجود داشته است.

او با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته دشمنان انواع توطئه‌ها و فرهنگ ناامیدی در جامعه اسلامی اعمال کردند، ولی انقلاب اسلامی مقاوم‌تر از گذشته ایستاده است افزود: ان‌شالله از این به بعد شکوفایی فراوان‌تری در جامعه اسلامی رخ می‌دهد.

امام جمعه بوشهربا تاکید بر اعتماد به جوانان عنوان کرد: مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و اکنون جامعه نیازمند یک دگردیسی و تحول در عرصه ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی است و دراین راستا باید به فکر، مدیریت و فعالیت جوان اعتماد کرد تا این رودخانه سیال برنامه‌ریزی استمرار یابد.

صفایی، توجه ویژه به جوانان انقلابی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: وحدت و انسجام ملی به ویژه در میان نیرو‌های انقلابی مورد تاکید است چراکه اگر در جامعه وحدت نباشد و درگیری و اختلاف میان نیرو‌های جامعه باشد نه تنها پیشرفت حاصل نمی‌شود از آن طرف دشمن اهداف خود را در جامعه محقق می‌کند.

او حمایت از تولید را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تنها راه مقاومت اقتصادی، تولید و رونق تولید است و دراین راستا باید فضا برای تولید کنندگان کوچک و بزرگ فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه به اسم خصوصی سازی، شرکت‌های و کارخانه‌های بزرگ واگذار شده خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از این شرکت‌ها و کارخانه‌های واگذار شده تعطیل شده و بسیاری از شرکت‌های کوچک، نیمه سنگین، سنگین که جوانان تاسیس کرده‌اند با ظرفیت توان خود کار نمی‌کنند.

صفایی با قدردانی از حرکت‌های مسئولان در عرصه رونق تولید تاکید کرد: مسئولان که حرکت‌های خوبی در این عرصه داشته اند برای حل مشکلات شرکت‌ها و کارخانجات به صورت جهادی عمل کنند تا ان‌شاالله تولید رونق یابد.

او، قطع امید از بیگانگان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از لازم پیشرفت و توسعه، قطع امید از بیگانگان است، در این راستا تمام کشور‌های غربی، آمریکایی، اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و دیگر کشور‌ها تنها دنبال چپاول هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، اعتماد به آمریکا را به مانند اعتماد به گرگ دانست و گفت: اعتماد به آمریکا مانند اعتماد به یک جانور وحشی سیاسی است که تنها راه حیات خود را صید و جنایت می‌داند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه مقام معظم تاکید کردند، دولت هم به این نتیجه رسیده و مردم هم اذعان کردند که مذاکره با آمریکا مذاکره با یک جبهه جنایتکار است افزود: مذاکره با آمریکا به مانند مذاکره به یک جبهه جنایتکار است که هیچ اعتمادی به آن نیست بلکه می‌خواهد از طریق مذاکره برداشت سیاسی و اقتصادی برای خود و حق دیگران را تضییع کند.

او با اشاره ادعا‌های کشور‌های اروپایی برای مذاکره تصریح کرد: کشور‌های اروپایی که برای خودشان استقلال و در ساختار سیاسی جهان موقعیت قائل هستند دنبال مذاکره هستند با توجه به جنایت آنان در تاریخ، ایران هیچ نیازی به مذاکره با این کشور‌ها ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سازمان ملل و شورای امنیت برجام را تایید کردندعنوان کرد: هیچ اعتمادی به جبهه جنایت آمریکا و اروپا نیست چراکه خیانت و جنایت در تاریخ کشور‌های غربی علیه ایران ثبت است.

صفایی با اشاره به اینکه دولت‌های اروپایی به دولت ایران تعهد دادند که پس از خروج آمریکا مفاد برجام ادامه می‌دهیم گفت: ایران تمام تعهدات خود را عمل کرد، ولی کشور‌های اروپایی حتی یک تعهد خود عملی نکردند و نمی‌کنند.

او روح، روش و سیره کشور‌های غربی را چپاول منابع دانست و تاکید کرد: باید رویکرد نوین در سیاست خارجی ایران دنبال شود و به دنبال جبهه انسانی سیاسی جهانی باشیم و آن را تقویت کنیم و کشور‌هایی که استکبار ستیز هستند باید این کشور‌ها متحد شوند تا این راه و رسم را ادامه دهند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود:دفاع مقدس نشان داد ایران اسلامی با نگاه جهادی می‌تواند جهانی را به زانو درآورد.
آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر الگو قرار دادن دفاع مقدس برای تمامی مسئولان سیاسی و مدیریتی جامعه تصریح کرد: باید نگاه ما نگاه رزمندگانی باشد که در ۸ سال دفاع مقدس برای حراست از اسلام و ایران جان دادند.

او با قدردانی از نیرو‌های مسلح مستقر در استان یاد آور شد: از نیرو‌های نظامی و انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش، انتظامی، دریابانی که مایه افتخار و عزت استان بوشهر هستند قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/م

خیانت و جنایت در تاریخ کشور‌های غربی علیه ایران ثبت است

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.