مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور :

سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعداد‌های بی نظیر است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعداد‌های بی نظیر است،بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای نقش آفرینی بیشتر این استان در سطح کشور را مورد تاکید قرار داد.

سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعداد‌های بی نظیر استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل ازروابط عمومی استانداری؛ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در زاهدان باحضور در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، توجه به مسائل استان را از جمله مهمترین وظایف همه مسئولان و دستگاه‌ها دانست.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعداد‌های بی نظیر است، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به ویژه بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه، مساجد، تشکل‌های مردمی و دانشگاه‌ها را برای نقش آفرینی بیشتر این استان در سطح کشور را مورد تاکید قرار داد.

او  با بیان اینکه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از اهمیت خاصی در سطح ملی و منطقه‌ای برخوردار است، چابهار را به عنوان یک سرمایه بی‌نظیر برای اقتصاد کل کشور عنوان کرد.

استاندار: توسعه متوازن در سیستان و بلوچستان نیازمند تلاش همگانی است

 احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یازده و نیم درصد مساحت کل کشور و با داشتن سه و نیم درصد جمعیت کشور، به دلیل پراکندگی بالای جمعیت، از نظر شاخص‌های توسعه فاصله زیادی با متوسط شاخص‌های کشور دارد.

او تصریح کرد: علیرغم توجه و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که از ابتدای انقلاب تاکنون در استان شده است، اما محرومیت‌های تاریخی موجب شده است، در داخل استان توسعه متوازن شکل نگیرد که در تلاش هستیم با معین سازی و جلب مشارکت همه بخش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نظام زیرساخت‌های توسعه استان ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید و دستور مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران، افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و همجواری با کشور‌های افغانستان و پاکستان و بواسطه ارتباط با این کشور‌ها به نوعی با ۳۷ درصد از جمعیت جهان به طور مستقیم در ارتباط است که این فرصت بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف است.

موهبتی گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در استان، معین سازی در بخش‌های گازرسانی، ساماندهی حاشیه نشینی و بازآفرینی شهری و حذف مدارس خشت و گلی است که با حضور و مشارکت چندین استان کشور شاهد شتاب در تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها در استان هستیم.

او افزود: با نگاه ویژه مقام معظم رهبری در توسعه زیرساخت‌ها ۳۰۰ میلیون دلار برای تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان اختصاص داده شده است که با اتمام این پروژه شاهد تحول بسیار خوبی در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی، به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

او  با استقبال نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و مسئولان حوزوی این استان وارد این استان شد.

دیدار با شخصیت های دینی و حوزوی و پیگیری امورات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، از اهداف این سفر است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار