یک فعال صنایع‌دستی دریایی از مشکلات و نیازهای افراد مشغول به کار در این حوزه گفت.

فعالان صنایع دستی دریایی از مسئولان چه می‌خواهند؟معصومه امام حسینی فعال صنایع دستی دریایی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فعالیت خود در این حوزه گفت: ۱۷ سال است که مشغول فعالیت در حوزه صنایع دستی دریایی و ساخت انواع بدلیجات، گوشواره و انواع زیورآلات با صدف هستم.

او درباره مشکلات فعالان این صنف و درخواستشان از مسئولان اظهار کرد: اکثر فعالان صنایع دستی دریایی خواستار این هستند که خودشان در فروش محصولات هنریشان در بازار‌های جهانی حضور داشته باشند؛ زیرا در این رشته با توضیحات سازنده، مشتری برای خرید آثار بیشتر جذب می‌شود.

امام حسینی بیان کرد: من وقتی در بازار‌های حاشیه خلیج فارس مانند کشور‌های عمان، قطر و یا در استانبول حضور پیدا کردم، فروش خوبی داشتم. صدف‌های زنده که درعمق پایین دریا زندگی می‌کنند و فشار آب را تحمل می‌کنند، نیرویی دارند که خریدار را به سوی خود جذب می‌کنند. اگر سازنده این آثار خود در محل فروش حضور یابد، نتیجه مثبت دو برابر خواهد شد.

این صنعتگر کشورمان ادامه داد: دایر شدن نمایشگاه‌های دائمی و فصلی هم به صنعتگران دریایی کمک بسزایی برای طراحی‌های متنوع تر و فروش بیشتر می‌کند. نمایشگاه‌های سراسری که در استان‌ها برگزار می‌شود هم در فروش بیشتر آثار موثر است.

امام حسینی افزود: ما همچنین از مسئولین درخواست کردیم که در حوزه بازرگانی محصولات صنایع دستی دریایی همکاری‌ و پشتیبانی‌ بیشتری انجام دهند؛ زیرا ما تولیدکنندگانی کوچک هستیم و نمی توانیم در حوزه بازاریابی پیشرفت داشته باشیم.

این صنعتگر کشورمان در خصوص قیمت و چگونگی تهیه مواد اولیه گفت: قیمت مواد اولیه صنایع دستی دریایی از کیلویی ۳۵ هزار تومان شروع می‌شود تا ۱ میلیون. مواد اولیه صنایع دستی دریایی به دلیل اینکه باید از عمق دریا صید و تهیه شوند، همیشه در بازار وجود ندارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار