همزمان با هفته دفاع مقدس،یک فروند پرنده هدایت‌پذیر از راه دور موسوم به "پهپاد" که رادارگریز است در تربت‌حیدریه رونمایی شد.

پهپاد رادارگریز محرم در تربت‌حیدریه رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این پهپاد که گروه طراح و سازنده پنج نفره دانش‌آموزان نخبه بسیج تربت‌حیدریه نام "محرم" را برای آن انتخاب کرده‌اند با مشخصات "دو متر طول بال، ۱۶۰ سانتیتر طول بدنه، یک ساعت مداومت پرواز، ۴۰ کیلومتر شعاع پرواز از مبدا و سقف پرواز چهار کیلومتر" قادر به اجرای انواع عملیات مورد انتظار از یک پهپاد است.

علی کاظمی یکی از اعضای گروه بسیج دانش‌آموزی طراح این پرنده در مراسم رونمایی این پهباد گفت: "رادارگریزی، امدادرسانی، توان حمل ادوات سبک به تناسب قدرت موتور، انجام عملیات گشت و شناسایی و بهره مندی از سوخت الکتریکی" از مهمترین قابلیت‌های "پهباد محرم" است.

او تصریح کرد: ساخت اجزای بدنه و همه قطعات موتور این پهپاد توسط گروه طراح صورت گرفته است. در بدنه این پهباد از موادی خاص استفاده شده تا امکان رادارگریزی آن را فراهم نماید.

 کاظمی افزود:  پهپاد محرم به کوتاهترین طول باند برای پرواز نیاز دارد و این مهم قابلیت تیک‌آف و لندینگ مناسبی را برایش فراهم کرده است.

تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام// ز.م

رونمایی از پهپاد رادارگریز محرم در تربت‌حیدریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.