بررسی سند آمایش آذربایجان غربی در شورای برنامه ریزی و توسعه

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی به ریاست استاندار و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، این جلسه با دستور کار تشریح سند آمایش سرزمینی استان از سوی مجری و مشاور این ‌طرح برگزار شد.

ناصر حضرتی پر رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: یکی از دغدغه های مهم استان تدوین سند آمایش استان بوده و این طرح از سال ۹۶ با ملاحظاتی آغاز شده و مراحلی را طی چندین سال گذشته طی کرده است و امید است یک نقشه راه راهنما برای حداقل ۲۵ سال آینده باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی ادامه داد: طرح آمایش سرزمین به عنوان سند بالادستی کلان استان تدوین خواهد شد و ذیل آن نیز اسنادی را در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز با این نگرش خواهیم داشت.

مجری طرح آمایش سرزمینی استان اذعان کرد: در بخشی از سند تدوین شده، تنوع قومیتی استان می تواند باعث توسعه استان شود و این ویژگی، یک ظرفیت بی بدیل برای استان است.

او تاکید کرد: وجود تنوع قومیتی، تنوع فرهنگی را نیز به دنبال دارد و باعث پذیرش انواع فرهنگ های دیگر و به دنبال آن جذب گردشگر و سرمایه گذار داخلی و خارجی می شود اما متاسفانه در سال های اخیر همچون تهدیدی برای توسعه استان بوده است و از ظرفیت آن استفاده نشده است.

 

انتهای پیام/گ

سند آمایش آذربایجان غربی در شورای برنامه ریزی و توسعه بررسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.