رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت:طرح آمایش ترسیم نقشه راه توسعه آذربایجان غربی برای ۲۰ سال آینده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،همایش طرح آمایش استان آذربایجان غربی با محوریت شهرستان‌های شمال استان در خوی برگزار شد.

در این همایش که با حضور فرمانداران شهرستان‌های خوی، ماکو، سلماس پلدشت، شوط، چالدران و چایپاره وکارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد فرمانداران دیدگاه‌ها و طرح‌های اولویت دار شهرستان‌های خود را در زمینه طرح آمایش اعلام کردند.
 
 حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در این همایش طرح آمایش را در جهت تکمیل سند توسعه استان دانست و گفت: طرح آمایش ترسیم نقشه راه توسعه آذربایجان غربی برای ۲۰ سال آینده است که اجرای آن از دو سال قبل آغاز شده و در مراحل پایانی برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان است.

وی افزود: این طرح قابلیت‌ها، امکانات، ظرفیت‌ها، تهدید‌ها و چالش‌های استان را در بخش‌های مختلف بررسی و راهبرد‌های توسعه استان را با تعریف پروژه‌های محرک ارائه میکند
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بااشاره به روند تخصیص اعتبارات در استان از تخصیص ۵۵ درصد اعتبارات عمرانی پارسال خبر داد و گفت: استان از ابتدای امسال هم ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی دارد که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال آن در شورای برنامه ریزی تصویب شده و در مراحل ابلاغ برای دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

 کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره و رئیس مجمع نمایندگان استان هم در این همایش با اشاره به توسعه متوازن استان با تکیه بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه، عملیاتی شدن طرح آمایش و تمرگز زدایی در استان را ضروریات دانست.

عابدی فرماندار خوی هم در این همایش با اشاره به مشکلات آب در شهرستان خوی خواستار توجه بیشتر به بخش آب خوی در سند توسعه استان شد.
 
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری همایش آمایش آذربایجان غربی با محوریت شمال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.