مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رعایت قانون و سرعت مطمئنه را لازمه ایمنی تردد‌های جاده‌ای عنوان کرد.

رعایت قانون و سرعت مطمئنه لازمه ایمنی تردد‌های جاده‌ایبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو  در گفتگو با برنامه زنده رادیویی ایستکلر گفت: بیشترین تعداد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها حادث می‌شود که براساس شیوه‌های نامه مربوطه اقدامات ایمن سازی در این مساحت با هدف بخشنده نمودن جاده‌ها انجام می‌گیرد، اما آنچه می‌تواند بیشترین نقش را در افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای ایفا کند، رعایت قانون و سرعت مطمئنه توسط مترددین جاده‌ای است.
 
او  ادامه داد: امسال برای ۳۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی عملیات نگهداری و روکش از محل منابع ملی و استانی برنامه ریزی شده بود که این برنامه تاکنون در ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان عملیاتی شده و در ۱۰۰ کیلومتر مابقی نیز درحال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی همچنین با اشاره به شناسایی ۴۴ نقطه پر تصادف در محور‌های ارتباطی استان یادآور شد: اقدامات آشکار سازی در این نقاط انجام شده و در ۲۲ نقطه نیز عملیات ایمن سازی آغاز و ۵۰ درصد این نقاط نیز حذف شده است.

شکری از آماده سازی نیوجرسی‌های مفسلی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال جهت نصب در محور ماکو – بازرگان یادآور شد: هم اکنون عملیات چهارخطه نمودن این محور در حال اجرا است و به محض اتمام این عملیات نسبت به نصب نیوجرسی‌های مربوطه در راستای ایمن سازی جاده ماکو اقدام خواهد شد، اما تا زمان مذکور مترددین از این محور باید نسبت به حرکت امن و براساس علائم و تجهیزات ایمنی موقت نصب شده هوشیار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ادامه این برنامه سوالات مردمی را به صورت گفتگوی زنده رادیویی پاسخگو شد.

انتهای پیام/م
 

لزوم رعایت قانون و سرعت مطمئنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.