سرپرست فرمانداری گناوه گفت:همه دستگاه‌ها و ادارات پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم برای مقابله با مواقع بحرانی را انجام دهند تا بتوان در وقوع حوادث به خوبی شرایط را مدیریت کرد.

پیشگیری‌های لازم برای مقابله با بحران انجام شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو ظهر  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گناوه بیان کرد: با شروع فصل پاییز و زمستان و اهمیت بحث سیل یا طوفان باید پیش بینی‌های لازم در شهرستان انجام شود.

او افزود: تاکید جدی ما بر آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه است تا در مواقع بحران و وقوع حوادث خسارات به حداقل ممکن تقلیل یابد.

سرپرست فرمانداری گناوه تاکید کرد: بسیاری از حوادث غیرمترقبه قابل پیش بینی است لذا همه دستگاه‌ها و ادارات پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم برای مقابله با مواقع بحرانی را انجام دهند تا بتوان در وقوع حوادث به خوبی شرایط را مدیریت کرد.

مهرجو گفت:ضمن آمادگی کامل همه دستگاه‌ها در مواقع بحرانی، موضوع آموزش و فرهنگ سازی لازم در جامعه جهت آگاهی دادن به مردم امری بسیار ضروری و لازم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

او تصریح کرد: فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع بحران در سطح جامعه و بین عموم مردم، مدارس، دانشگاه‌ها و با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر انجام شود.

سرپرست فرمانداری گناوه با اشاره به ضرورت مستند کردن حوادث رخ داده در سال‌های گذشته گفت: مستند و مکتوب کردن حوادث رخ داده و تعیین نقاط قوت و ضعف در این حوادث کمک بسیار زیادی در مقابله با حوادث بعدی خواهد داشت.

مهرجو یادآور شد: مستند کردن حوادث از موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد ولذا هر دستگاه بنا به وظیفه خود این موارد را مستند و مکتوب کند.

او تاکید کرد: با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان پیش بینی‌های لازم مانند لایروبی کانال‌های دفع آب، هرس درختان و فضای سبز سطح شهرها، دفع نخاله‌ها و موارد دیگر مدنظر دستگاه‌ها قرار گیرد تا با آمادگی کامل وارد این فصل‌ها شویم.

سرپرست فرمانداری گناوه گفت: شهرستان گناوه از شهرستان‌های گردشگرپذیر در کشور و استان محسوب می‌شود و لازم است که هم در سیما و منظر شهری و هم حوادث غیر مترقبه اقدامات لازم در این شهرستان با جدیت انجام شود.

مهرجو ادامه داد: آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث و بحران هم در مدارس و هم برای اعضای و کارکنان عضو ستاد به صورت گسترده و جدی در دستور کار باشد.

او گفت: شهرداری سایتی برای دفن نخاله‌های ساختمانی تعیین کند و علاوه بر این سایت‌ها، آموزش‌های لازم در جامعه برای تفکیک پسماند‌ها از مبدا در دستور کار باشد.

سرپرست فرمانداری گناوه عنوان کرد: نصب تابلو و علایم در مکان‌هایی که احتمال وقوع حوادث وجود دارد حتما مدنظر باشد تا از وقوع حوادث در این مکان‌ها پیشگیری شود.

مهرجو تصریح کرد: بیمه کردن اموال منقول و غیر منقول و مسئولیت مدنی از موارد بسیار مهم و ضروری و حساس است و در دستور کار ادارات باشد.

او افزود: قبل از ساخت و اجرای سازه‌ها در همه دستگاه‌ها اجرایی به خصوص شهرداری و اداره راه و شهرسازی مجوز‌های لازم از اداره آب کسب شود تا در آینده دچار مشکل نشوند.

سرپرست فرمانداری گناوه بیان کرد: درخواست ما این است که با جدیت مسائل و مشکلات و موارد مرتبط با مواقع بحران در شهرستان پیگیری شود تا بتوان در راستای رفع آن‌ها گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/م

اقدامات لازم برای پیشگیری از بحران در گناوه انجام شود

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.