جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: ۸ طرح عمرانی، کشاورزی و زیربنایی قرار گاه پیشرفت و آبادانی در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۸ طرح قرار گاه پیشرفت در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ برین، جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در جمع خبرنگاران گفت: این قرارگاه برای محرومیت زدایی و کم به روستا‌های کمتر برخودار ۶۸ طرح در حوزه‌های مختلف در دست اجرا دارد که ۴۵ طرح آن آماده افتتاح است و ۸ طرح آن به صورت نمادین چهارم تا ششم مهر به بهره برداری می‌رسد.

سرهنگ برین افزود: این طرح‌ها در سه دهستان زوارک الموت شرقی با ۳۵ روستا، دستجرد سفلای الموت غربی با ۱۸ روستا و چوقور طارم سفلا با ۱۸ روستا اجرا شده اند.

جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تاکید کرد: در دهستان چوقور جاده و کانال کشاورزی، در دهستان دستجرد طرح آب آشامیدنی و کشاورزی و در دهستان زوارک طرح‌های آبرسانی و پل احداث شده است که در سه روز آینده افتتاح می‌شوند.

او اضافه کرد: برای اجرای این ۴۵ طرح در مجموع ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده که ۷۶۶ میلیون تومان آن آورده مردم است و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن سهم سپاه و یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان سهم دولت است.

به گفته جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، طرح‌های این قرار گاه با مشارکت مردم، دولت و سپاه و بسیج در پنج حوزه عمرانی، اشتغال و اقتصاد، سلامت و بهداشت، فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی اجرا می‌شود.

سرهنگ برین افزود: طرح‌های حوزه اشتغال در رسته‌های، زراعت، دام، قالی و فرش، زنبورداری و طیور اجرا می‌شود و با دادان آموزش، اعزام کارشناس و همچنین دادن امکانات به افزایش درآمد مردم منجر شده است.

او اضافه کرد: برای مثال در روستای عباس و زرند طارم سفلا بدون پرداخت تسهیلات و فقط با دادن آموزش ۱۷ شغل در زمینه زنبورداری ایجاد و برای افراد ماهی یک و نیم میلیون تومان درآمد حاصل شده است.

سرهنگ برین هدف از اجرای طرح‌های قرار گاه پیشرفت و آبادانی را ترویج فرهنگ کار جمعی و مشارکت و همچنین اجرای طرح‌های مختلف برای آبادانی و پیشرفت روستا‌ها بیان کرد.

انتهای پیام/ک

۸ طرح  قرار گاه پیشرفت و آبادانی در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: سپاه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.