رئیس‌جمهور فرانسه چند روز مانده به بررسی طرحی درباره مهاجرت در پارلمان کشورش اعلام کرد اگر فرانسه بخواهد میزبان خوبی باشد، نمی‌تواند همه را بپذیرد.

مکرون: نمی‌توانیم پذیرای همه مهاجران باشیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به تازگی لحن سختگیرانه تری در مورد مهاجرت در پیش گرفته است، چند روز مانده به بررسی طرحی درباره این مسئله در پارلمان کشورش اعلام کرد اگر فرانسه بخواهد میزبان خوبی باشد، نمی‌تواند همه را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در گفت‌وگویی که در نیویورک با رادیو اروپا یک داشت و این مصاحبه روز چهارشنبه انتشار یافت، گفت: «برای ادامه پذیرش شایسته همه، نباید کشور خیلی جذابی (برای مهاجرت) باشیم».

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر این که فرانسه همواره یک کشور مهاجرپذیر بوده و امیدوار است این بحث با آرامش کامل در پارلمان بررسی شود، گفت: «اشتباه است که بگوییم مسئله مهاجرت یک تابو است، طوری که فقط وقتی بحران‌هایی وجود داشته باشد، می‌توانیم درباره آن بپرسیم».

مکرون اذعان کرد شمار متقاضیان پناهندگی در فرانسه به شدت افزایش یافته که علت آن همکاری ناکافی در اروپا و شکست اعزام آن‌ها به مرز است.

سال گذشته شمار متقاضیان پناهدگی در فرانسه به ویژه به علت پرونده‌های پناهندگی آلبانیایی‌ها و گرجستانی ها، ۲۳ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار