رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از اعلام آغاز روند تحقیقات رسمی برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور از سوی رئیس دموکرات مجلس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس پرس، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، از اعلام آغاز روند تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، از سوی نانسی پلوسی، رئیس دموکراتِ مجلس نمایندگان، به شدت انتقاد کرد.

با وجود آنکه پلوسی آغاز روند تحقیقات رسمی برای استیضاح ترامپ را اعلام کرد، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا گفت پلوسی حق ندارد به طور یکجانبه دستور آغاز تحقیقات رسمی در رابطه با استیضاح رئیس جمهور را صادر کند.

کوین مک‌کارتی که از طرفداران ترامپ محسوب می‌شود، در برابر خبرنگاران گفت: «نانسی پلوسی، اتفاقاً رئیس این مجلس (نمایندگان آمریکا) است، اما در رابطه با این موضوع (استیضاح ترامپ)، وی از طرف آمریکا صحبت نمی‌کند. او (پلوسی) نمی‌تواند به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد که اینجا چه اتفاقی بیافتد. آن‌ها (دموکرات‌های کنگره) همواره درباره این رئیس جمهور (ترامپ) حتی پیش از آن که وی به این مقام انتخاب شود، تحقیقات انجام می‌داده‌اند. آن‌ها در صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا سه بار برای استیضاح رئیس جمهور رأی گیری کرده‌اند. آن‌ها (دموکرات ها) حتی پیش از آن که یک کلمه از گزارش (رابرت) مولر (بازپرس ویژه آمریکا که درباره مداخلات احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق می‌کرد) منتشر شود، دو بار برای استیضاح رئیس جمهور رأی گیری کردند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: وظیفه ما (نمایندگان کنگره) قانونگذاری است، نه این که به تحقیقاتمان در حالی ادامه دهیم که نمی‌توانیم هیچ دلیلی برای استیضاح این رئیس جمهور پیدا کنیم. این انتخابات پایان یافته است (ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا پیروز شد). من درک می‌کنم که وقایع (انتخاباتِ) سال ۲۰۱۶ آنطور که رئیس مجلس نمایندگان خانم پلوسی خواهانِ آن بود، رقم نخورد (هیلاری کلینتون پیروز نشد)، اما او (پلوسی) نمی‌تواند قوانین این کنگره را تغییر دهد. وی نمی‌تواند به صورت یکجانبه درباره آغاز روند تحقیقات درباره استیضاح رئیس جمهور تصمیم‌گیری کند. آنچه وی (پلوسی) امروز گفت، هیچ تفاوتی در رابطه با وقایع اخیر ایجاد نمی‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار