رئیس گروه پرورش شیلات خوزستان گفت: به صورت کلی، توزیع مواد غذایی و سایر نهاده‌ها در آبزی پروری هر شهرستان، از سوی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تامین نیاز صورت می پذیرد.

دغاغله رئیس گروه پرورش شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: توزیع مواد غذایی و سایر نهاده‌ها در آبزی پروری هر شهرستان، از سوی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تامین نیاز انجام می‌شود و علاوه بر غذای کارخانه ای، حدود ۶۰ درصد از ترکیب غذای گونه کپو متشکل از جو، گندم دامی، ذرت و سویا است.

او افزود: گونه کپور علفخوار از علوفه‌ها شامل یونجه و شبدر تغذیه می کند که به صورت تر از مزارع علوفه کاری مجاور پرورش ماهی، تامین می گردد.

دغاغله در خصوصو کود دهی به آبزیان بیان داشت: گونه‌های کپور نقر‌های و کپور سرگنده فیلترکننده بوده و تغذیه آن‌ها با بارورسازی آب و افزایش ایجاد غذای زنده در آب از طریق کوددهی صورت می گیرد که در سال‌های اخیر به علل مختلف از درصد آن‌ها در ترکیب کشت کاسته شده است.

رئیس گروه پرورش شیلات خوزستان تصریح کرد: روش متداول پرورش ماهیان گرمابی در استان، چند گون‌های پلی کالچراست که هر گونه، از سطوح غذایی مختص خود استفاده کرده و رقابت غذایی بین گونه‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به گوشتخوار بودن ماهیان سردابی و استفاده از صدف‌ها و کرم ها، غذای این ماهیان منحصرا به صورت غذا‌های فرموله شده کارخانه ی عموما از استان‌های مجاور تامین می گردد.

او افزود: مواد غذایی مورد استفاده در پرورش میگو خوزستان در مراحل اولیه لاروی (تکثیر)، غذای زنده شامل برخی فیتو و زئوپلانکتون ها، ودر مراحل بعدی (پرورش)، از پلت‌های فرموله شده کارخانه ای استفاده می شود.

انتهای پیام/م

تامین مواد غذایی آبزیان

برچسب ها: شیلات ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.