مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از اجرای طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام‌های سبک و سنگین استان از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام ها به صورت ملی در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور مشاهده شده است.

او افزود: با اجرای این طرح، این ثروت ملی در برابر برخی حوادث غیرقابل پیش بینی و بیماری‌های مهلک حفاظت کرده و تاب آوری صاحبان دام را در برابر خسارات احتمالی افزایش می‌دهد.

آلاله با اشاره به اینکه تفاهم نامه اجرای طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام چندی پیش با حضور اتحادیه دامداران کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد شد اظهار داشت: به تبع آن ستاد بیمه اجباری و هویت دار کردن دام خوزستان با مشارکت معاونت تولیدات دامی جهادکشاورزی استان، امور عشایری، دامپزشکی، صندوق بیمه، شیلات و اتحادیه دامداران استان تشکیل شده و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح بزرگ و زیربنایی در حال انجام است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این طرح مهرماه امسال در خوزستان آغاز می‌شود و مهم‌ترین رویکرد آن افزایش تعهدات بیمه و حق بیمه مناسب به گونه‌ای که همه دامداران به بیمه دام خود ترغیب شوند خواهد بود بیان کرد: بر همین مبنا میزان پرداخت غرامت هر راس دام سبک از ۲ میلیون ریال به ۱۰میلیون ریال افزایش یافته است.

این مقام مسئول، جلوگیری از قاچاق دام، پیشگیری از کشتار دام بیمار که می‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد، سرشماری دقیق دام کشور و صیانت از این ثروت ملی، تقویت بنیه مالی دامداران و بسترسازی برای ایجاد اشتغال از طریق توسعه دامداری‌های صنعتی و سنتی را از اهداف طرح بیمه اجباری و هویت دار کردن دام خوزستان برشمرد.

بر اساس این طرح دام‌های سبک (گوسفند و بز) و سنگین شامل گاو، گاومیش، شتر خوزستان مشمول بیمه اجباری می‌شوند.

بر اساس آمار دامپزشکی خوزستان، حدود ۴۰۰هزار راس دام سنگین و ۲.۵میلیون راس دام سبک به ارزش بیش از ۱۲۰هزار میلیارد ریال در دامداری‌های صنعتی و سنتی خوزستان وجود دارد.

بخش دامداری و دامپروری پس از نفت، پتروشیمی و کشاورزی چهارمین ثروت ملی خوزستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح بیمه دام

برچسب ها: بیمه ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.