رئیس اداره آموزش و پرورش سیرجان گفت: در سال تحصیلی جدید به همت خیرین سیرجانی و اعتبارات دولتی ۶۰ کلاس درس به آموزش و پرورش سیرجان واگذارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر محیاپور ،رئیس اداره آموزش و پرورش سیرجان گفت: ۵ باب واحد آموزشی جدید الاحداث امروز تحویل آموزش و پرورش شد تا درسال تحصیلی ۶۰ کلاس درس مستحکم و جدید پذیرای بیش از ۲ هزار دانش آموز باشند که از این تعداد ۴ باب آموزشگاه با ۴۸ کلاس درس را خیرین مدرسه سازبا اعتبار ۱۶ میلیارد تومان احداث کرده و به آموزش و پرورش واگذار شد و یک باب واحد آموزشی هم با ۱۲ کلاس درس با هزینه ۴ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی ساخته شد.
 او با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان سیرجان درجذب خیرین مدرسه ساز، نقش خیرین را در رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ارزنده ومهم عنوان کرد و افزود: در سطح این شهرستان بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی دولتی داریم که ۱۰۰ واحد از این مدارس نیازمند مقاوم سازی و ۴۰ باب هم تخریبی هستند که اگر دولت بخشی از اعتبارات را تامین کند خیرین مدرسه ساز نقش پررنگی در ساخت این مدارس نیزخواهند داشت.

محیا پور از اتمام مجتمع ورزشی پاریز، استخر شنای دانش آموزی و کانون فرهنگی بازنشستگان با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین و اعتبارات دولتی خبرداد و گفت: در این بخش هم خیرین بیش از ۸۰ در صد هزینه را پرداخت کردند و ازاین استخر بیش از ۱۰ هزار دانش آموزاستفاده خواهند کرد وکانون فرهنگی یاد شده هم برای ۳ هزارو ۵۰۰ نفر بازنشسته فرهنگی خدمات رسانی دارد.

رئیس آموزش و پرورش سیرجان افزود: در اجرای طرح پروژه مهر هم ۸۰ واحد آموزشی با کمک ۲ میلیارد تومانی مردم و خیرین، تجهیز و زیبا سازی شدند و در سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار دانش آموز در ۲۶۰۰ کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

 محیاپور از افزایش ۳ هزار نفری دانش آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته هم خبرداد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که بایستی از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم و در سال تحصیلی پیش رو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت واین کمبود نیروی انسانی از طریق مدیران و مسئولان استان و وزارت آموزش و پرورش بر طرف شود.

او اضافه کرد: در این شهرستان ۹۸ درصد دانش آموزان دوره پیش دبستانی را می‌گذرانند، ۳۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه هم درهنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش تحصیل می‌کنند که با توجه به وجود و فعالیت بخش‌های متعدد صنعتی و معدنی نقش موثری در اشتغال آنان پس از تحصیل دارد.

نتهای پیام/ی

در سال تحصیلی پیش رو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار