دومین دستگاه آنالیز بدن InBody ۷۷۰ شرق کشور در دانشگاه علوم پزشکی گناباد، خرید و راه‌اندازی شد.

دکتر سید امیر طباطبائی‌زاده مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: دستگاه InBody وسیله‌ای برای سنجش ترکیب بدن است که می‌توان با استفاده از آن، نسبت چربی بدن به توده بدون چربی "LBM" را در افراد به دست بیاوریم که یکی از مولفه‌های اصلی سلامتی و ارزیابی تغذیه در افراد سالم و بیماران است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که افزایش این نسبت می‌تواند مرتبط با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت باشد، از این‌رو نتایج حاصل از این دستگاه می‌تواند به روند تشخیص و پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کند.

مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، یکی از مناسب‌ترین راه‌های آگاهی از تغییرات ترکیب توده بدن را استفاده از دستگاه آنالیز بدن InBody بیان کرد و گفت: اغلب مداخلات درمانی با سایر دستگاه‌های آنالیز بدن قابل انجام است، ولی برای اقدامات پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد، نیازمند دستگاه آنالیز بدن InBody ۷۷۰ هستیم که با تکنولوژی‌های انحصاری خود، شاخص‌های کامل‌تری را نشان دهد.

طباطبائی‌زاده افزود: وجود این دستگاه پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی گناباد زیر ساخت مورد نیاز جهت راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد این رشته را در بخش آموزش و پژوهش در سال‌های آینده فراهم می‌سازد.

دکتر مریم علی‌نژاد متخصص تغذیه و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز که درباره این دستگاه تحقیقاتی داشته است در خصوص دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن گفت: آنالیز دقیق چربی‌های احشایی و چگونگی توزیع آن‌ها در بدن، تشخیص Phase angle و نیز جداسازی میزان آب داخل و خارج سلولی که در مبحث پایش بیماری‌هایی مانند انواع سرطان کاربرد دارد، از مزیت‌های این دستگاه است.

او ادامه داد: اندازه گیری وزن به تنهایی قادر به نشان دادن تاثیرات ورزش و بهبود رژیم غذایی در تغییرات توده ماهیچه‌ای و چربی نیست، لذا با استفاده از این دستگاه که یک تجزیه و تحلیل منحصر به فرد برای هر شخص ارائه می‌دهد، می‌توان رژیم مناسب‌تری برای تناسب اندام و برنامه‌های ورزشی که خاص هر فرد است را به وی ارائه داد.

انتهای پیام// ح. ت


بهره مندی مردم گناباد از دستگاه آنالیز بدن InBody ۷۷۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.