دبییر کمیته مدیریت سبز بیمارستان حضرت معصومه گفت: بیمارستان حضرت معصومه یکی از ۴ بیمارستان کشور است که تندیس و لوح بیمارستان را سبز کسب کرده است.

بیمارستان حضرت معصومه (س) یکی از ۴ بیمارستان سبز کشورآزاد دبیر کمیته مدیریت سبز بیمارستان حضرت معصومه سلام الله علیها در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: بیمارستان حضرت معصومه یکی از 4 بیمارستان کشور است که تندیس و لوح بیمارستان  سبز را کسب کرده است که این لوح با توجه به زیر ساخت های مناسب فاضلاب  فاکتورهای آلودگی هوا و تفکیک زباله ها به این بیمارستان اعطا شده است.

او گفت: 100 درصد زباله های بیمارستان از مبدا تفکیک می شود و هم چنین تمامی پسماندهای بیمارستانی بی خطر سازی می شود.

آزاد با اشاره به برگزاری مراسم روز هوای پاک در بیمارستان گفت: روز چهارم مهر به مناسبت روز جهانی هوای پاک با حضور پرسنل و مراجعین  زباله های  بیمارستان پاکسازی می شود.

او  با بیان اینکه  شعار روز جهانی هوای پاک  با عنوان هوای پاک زمین پاک زندگی پایدار است گفت: بیمارستان حضرت معصومه برای ششمین بار است که در این مراسم حضور پیدا می کندو هدف از این اقدام  نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم جامعه است و همه باید به محیط زیست  احترام بگذاریم.

به گفته این کارشناس بهداشت محیط پرسنل بیمارستان و فعالان محیط زیست در این طرح سهم کوچکی از پاکیزگی زمین را ادا می کنند و هم چنین آموزش های تفکیک زباله از مبدا نیز به مراجعان ارائه می شود.

او بیان کرد:محیط زیست سالم شرط برخورداری از زندگی پاک است و انسان سالم محور توسعه است که هر گونه پیشرفت و خلاقیت در جامعه نیازمند سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه است که تنها در محیط زیست سالم و پاک امکان پذیر است.

آزاد بیان کرد: در برخی از جوامع شاهد رعایت نکردن الگوهای بسیار ساده زیست محیطی  پراکنده کردن زباله ها هستیم

او گفت: همه ما باید از خودمان شروع کنیم و نسبت به محیط زیست بی تفاوت ندباشیم و خود را مسئول و مکلف به پاکسلزی محیط زیست بدانیم چون تنها یک کره زمین داریم و باید برای حفاظت از آن تلاش کنیم.

انتهای  پیام/ز

 

 

باید رعایت بهداشت محیط زیست در بین مردم جامعه نهادینه شود 

برچسب ها: درمان ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.