کارشناس برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شعار امسال هوای پاک، مسئولان، مردم است.

نقش همه افراد و مسئولان در کاهش آلودگی هوا به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کارشناس برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته هوای پاک  شعار  "هوای پاک، مسئولان، مردم" انتخاب شده است  گفت: امسال به بیان نقش همه افراد و مسئولان در کاهش آلودگی هوا و بار بیماری‌های منتسب به آلودگی هوا اشاره دارد.

 ذائبی گفت: از آنجا که سالانه حدود ۷ میلیون نفر در سراسر دنیا در اثر بیماری‌ها و مرگ منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند لذا اصلاح رفتار‌هایی که منجر به آلودگی هوا می‌گردد ضروری است.

وی اظهار داشت: استفاده از خودرو‌های تک سرنشین به ویژه در ایام سرد سال، عدم صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی در منازل و ادارات، عدم رفع نقص خودرو‌ها و سایر وسایل نقلیه موتوری از عوامل اصلی آلودگی هوا است.

این کارشناس برنامه بهداشت هوا با بیان اینکه مردم به توصیه ادارات ذیربط در این خصوص توجه کنند گفت: افراد هنگام گرد وغباربه خودمراقبتی توجه داشته باشند.

ذائبی گفت: سالمندان، کودکان و مادران باردار در روز‌های بحرانی بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

وی ورزش کردن در هوای آلوده را بسیار مضر دانست و  عنوان کرد:در روز‌هایی که آلودگی هوا وجود دارد بهبود رژیم غذایی و افزایش دفعات استفاده از میوه و سبزیجات ضروری است.

وی گفت: در محیط‌های بسته که سالمندان و کودکان ساعات بیشتری در آن حضور دارند اصلاح وضعیت تهویه و نیز استفاده از وسایل گرمایشی دارای دودکش الزامی است.

انتهای پیام/ز

ورزش کردن در هوای آلوده  بسیار مضر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
کارخانه آلاینده تولید آلومینیوم سازی ایران ( ایرالکو ) عامل شیوع سرطان در بین مردم اراک شده