خانه بهداشت جرف علیا در جزیره مینو خرمشهر در آیینی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز دوشنبه در آیین افتتاح این خانه بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: زیرساخت‌های حوزه سلامت در تمامی جغرافیای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال تکمیل است.

اوادامه داد: سیاست‌ وزارت بهداشت مبتنی بر گسترش خدمات  اولیه سلامت در مناطق کمتر برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه افتتاح خانه‌های بهداشت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تلاش می شود خانه‌های بهداشت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان که در طرح گسترش قرار دارند تا پایان سال به طور کامل احداث و خانه‌های بهداشت قدیمی و فرسوده نیز بازسازی و نوسازی شوند.

سلمان‌زاده گفت: خانه‌های بهداشت از گسترش بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند ضمن اینکه مراقبت اولیه از سلامت مادر و کودک را نیز به صورت جدی در دستور کار دارند و همین موضوع باعث شده کشور ایران در مراقبت‌های اولیه به همت بهورزان در عرصه بین‌المللی پیشرو باشد و مورد تقدیر قرار گیرد.

کوروش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این آیین گفت: خانه بهداشت برای هر منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و افتتاح آن از بروز بیماری‌های بزرگتر جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه بهورزان شاغل در این خانه‌های بهداشت باید مورد حمایت قرار گیرند.

در شهرستان خرمشهر ۱۳ مرکز درمانی شهری و روستایی، ۲۲ خانه بهداشت و ۶ پایگاه فوریت های پزشکی فعالیت دارند.

اطلاعات ۶۳ هزار و ۵۶۲ نفر خرمشهری در سامانه سلامت ایران ثبت شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۵ نفر روستایی هستند.

انتهای پیام/ د

افتتاح خانه بهداشت در خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.