رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افتتاح خانه بهداشت روستای تویه‌دروار دامغان با حضور معاون وزیر کار خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار ۷۰۶ میلیون ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه افتتاح خانه بهداشت و خانه مسکن‌ساز روستای تویه دروار دامغان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد،گفت: برای ساخت این مجموعه بالغ‌بر ۲۰۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او ضمن بیان اینکه این خانه بهداشت در زیربنای ۸۵ متر مربع و زمینی به مساحت دو هزار و ۴۴۲ مترمربع ساخته‌شده است، افزود: این پروژه سال ۹۶ آغاز و امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دامغان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هزینه تجهیز این خانه بهداشت را ۷.۵ میلیون تومان برآورد کرد و ابراز داشت: خانه بهداشت محیطی‌ترین واحد روستایی ارائه خدمت در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور محسوب می‌شود که بسته به شرایط جغرافیایی به‌ویژه امکانات ارتباطی و جمعیت یک یا چند روستا را تحت پوشش خود خواهد داشت.

دانایی بابیان اینکه مهم‌ترین مأموریت خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی ارائه خدمات پیشگیرانه و بهبود کیفیت زندگی است، اضافه کرد: بهداشت محیط، کنترل‌های خود مراقبتی، مراقبت از زنان باردار و کودکان از جمله خدماتی که این خانه‌های بهداشت ارائه می‌دهند که همین امور نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم را به عهده‌دارند.

 با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان و نماینده مردم دامغان در مجلس نخستین واحد مسکونی آسیب‌دیده سیل فروردین ماه سال‌جاری واقع در روستای تویه دروار شهرستان دامغان با اعتبار ۵۵ میلیون تومان افتتاح شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات ارزان قیمت است.

انتهای پیام / م

افتتاح نخستین واحد مسکونی آسیب دیده در سیل فروردین ماه امسال در روستای تویه دروار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار