۶۶ طرح عمرانی، آموزشی، بهداشتی و خدماتی ویژه هفته دولت با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار، در بخش‌های دشتیاری و مرکزی چابهار افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

۶۶ طرح در چابهار افتتاح و یا کلنگ‌زنی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بامری فرماندار شهرستان ویژه چابهار  اظهار داشت: ۲۴ پروژه به مناسبت هفته دولت امسال در بخش دشتیاری و ۴۲ پروژه مختلف در بخش مرکزی چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

رحمدل بامری افزود: بهره برداری از مرکز پرورش شتر مرغ نگور، افتتاح خانه بهداشت شیرگواز، ساخت هفت هوتگ برای تامین آب احشام، افتتاح مدرسه چهار کلاسه اسلام آباد، مرکز ترک اعتیاد آوای سبز نگور، کارخانه آسفالت، هشت واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، سنگ شکن تولید شن و ماسه و کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز روستای چور از جمله پروژه‌های ویژه هفته دولت است.

او  بیان کرد: برای ۲۴ پروژه بخش دشتیاری ۴۵۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال هزینه شده است و با اجرای آن‌ها زمینه اشتغال شمار زیادی از افراد محلی فراهم شده است.

او گفت: مرکز پرورش شتر مرغ با اعتبار سه میلیارد تومان آورده شخصی و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی با اشتغالزایی ۱۲ نفر در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع افتتاح شده که می‌تواند در زمینه تولید گوشت، استفاده از پر، پوست و ... نقش داشته و در ساخت انواع صنایع‌دستی مفید باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مجموعه ۵۲۵ قطعه شترمرغ پرورش داده می‌شود و در فاز‌های بعدی می‌تواند برای ۵۰ تا ۶۰ ایجاد اشتغال کند.

بامری با ابراز خوشحالی از ورود خیران بومی و به ویژه رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری در ساخت مدارس اظهار داشت: مدرسه سه کلاسه روستای چور با ۱۵۰ مترمربع زیربنا و اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

فرماندار چابهار ادامه داد: روستای چور بیش از ۷۰ خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و با تکمیل این مدرسه در دهه فجر امسال ۴۲ دانش آموز از فضای استاندارد آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

بامری به برخی پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: کنترل سیل و آبخیزداری در حوزه اورعی ۲ هوتک به حجم ۱۳ هزار مترمکعب، اجرای پخش سیلاب و بهره برداری از روان آب در قالب احداث سه هوتک به حجم ۳۲ هزار مترمکعب در منطقه کچو و کورانکش، شم، کلانی، احیا و توسعه و بهره برداری از مراتع در قالب ساخت یک هوتک در منطقه سندبهرام با حجم ۶ هزار مترمکعب، اجرای عملیات خاکی تراکمی و شن‌ریزی در حوزه آبخیز گرگرو کالدان به حجم ۱۰۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی تراکمی و ۱۵ هزار مترمکعب عملیات شن ریزی بخشی از پروژه است که با حضور مسئولان افتتاح و بهره‌برداری شد.

او  تصریح کرد: مجموع حجم استحصال آب پروژه‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بالغ بر ۴۰ میلیون مترمکعب و برای این پروژه‌ها ۳۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: ساخت هوتگ در منطقه دشتیاری و پلان و بخش مرکزی چابهار از قدیم مرسوم بوده و ساخت این هوتگ‌ها می‌تواند موجب ذخیره روان آب‌ها و استفاده احشام و پرندگان شود.

او  بیان کرد: مرکز ترک اعتیاد آوای سبز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هزینه ۱۵۰ میلیون تومان و ظرفیت پذیرش ماهانه ۴۰ نفر از دیگر طرح‌های مفید است که می‌تواند موجب پاک سازی و رهاسازی بسیاری از جوانان گرفتار در دام اعتیار شود و نقش موثری در آرامش و آسایش خانواده و تحویل افراد سالم به جامعه دارد.

بامری گفت: فرمانداری چابهار تعهد می‌کند هر تعداد از افراد پاک شده و رهایی یافته از دام اعتیاد در سطح شهرستان جویای کار باشند سریعا زمینه اشتغال آنان به طرق مختلف فراهم کند تا بتوانند آبرومندانه به آغوش جامعه برگشته و زندگی سالم و بدون دغدغه مالی داشته باشند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار افزود: افتتاح مدرسه خیرساز روستای اسلام آباد از دیگر پروژه‌ها بود که با زیربنای ۲۹۴ مترمربع و اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان ساخته شده و ۱۵۴ دانش آموز می‌توانند از آن استفاده کنند.

بامری افزود: هشت واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با زیربنای هر کدام ۵۰ مترمربع و هزینه ۴۵ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بود.

او گفت: کارخانه آسفالت با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن و اشتغالزایی ۲۶ نفر با هزینه هفت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که امیدواریم با تامین به موقع آسفالت طرح‌های راهسازی و بهسازی روستاهاو اجرای طرح هادی سرعت و شتاب بیشتری گیرد.

او بیان کرد: طرح سنگ‌شکن تولید شن و ماسه توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار، اشتغالزایی ۱۴ نفر و هزینه ۳۷ میلیارد ریال ساخته و به مناسبت هفته دولت راه‌اندازی شد.

فرماندار چابهار گفت: خانه بهداشت روستای شیرگواز با زیربنای ۹۵ مترمربع، اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح شد و می‌تواند ۲۵۳ خانوار با هزار و ۲۰۰ نفر را زیرپوشش خدمات‌دهی قراردهد.

بامری از دیگر طرح‌های افتتاح شده را زیرسازی معابر روستایی، احداث ساختمان دهیاریها، تهیه کمپوست، تامین وتوسعه برق، مسکن شهری و روستایی، خانه بهداشت، کتابخانه، اجرای آسفالت، پایگاه سلامت، چمن مصنوعی مینی فوتبال، اصلاح و بازسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی از دیگر طرح‌های افتتاح شده در بخش‌های مرکزی و دشتیاری چابهار بود.

او با بیان اینکه حضور مسئولان در سطح روستا‌ها و دیدار با قشر‌های مختلف سبب می‌شود تا مشکلات بهتر مورد رسیدگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از معتمدان روستای چور دشتیاری ادعا کرد که بیش از ۳۰ نفر فاقد شناسنامه این منطقه وجود دارد، سریعا این موضوع با هماهنگی بخشدار دشتیاری قرار شد هفته آینده برای آنان پرونده تشکیل داده و پس از بررسی‌های لازم سند سجلی صادر شود.

۸۹ پروژه آموزشی، عمران شهری، عمران روستایی، بهداشتی، مسکن مددجویان، توسعه برق، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، آبرسانی، ورزشی، فرهنگی، تامین زیرساخت‌های حاشیه نشینی و پروژه‌های صنعتی با اعتبار ۸۹۵ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

علاوه بر افتتاح پروژه‌های شکل گرفته، تعداد ۱۷ پروژه در حوزه‌های آب، برق و عمران روستایی با اعتبار ۱۹۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال آماده کلنگ‌زنی است.

همچنین علاوه بر کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های مختلف ویژه برنامه‌هایی نظیر غبارروبی گلزار پاک شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران بخش‌های پلان، مرکزی و دشتیاری، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دولت و توانمندی‌های اصناف شهرستان چابهار پیش بینی و انجام شده است.

تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات تشیع و تسنن، سخنرانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان قبل از خطبه‌های نماز جمعه سراسر شهرستان، حضور مسئولان و دیدار با قشر‌های مختلف مردم روستایی را از برنامه‌های هفته دولت در چابهار عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار