مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : نباید بگذاریم رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس در گذر زمان غبار فراموشی بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : هفته دفاع مقدس فرصتی است که هم سال‌های دفاع مقدس را تحلیل کنیم و هم اینکه از این فرصت برای بیان اتفاقات رخ داده در سال‌های دفاع مقدس به جامعه استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند، گفت : جانبازان و ایثارگران خاطرات خوبی از سال‌های دفاع مقدس دارند که باید هر طور شده برای ثبت و ضبط این خاطرات برنامه‌ریزی شود.

عسگری با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی در سخت‌ترین شرایط مملکت آغاز شد، گفت: دشمن در سال‌های دفاع مقدس جنایات زیادی کرد که باید این جنایات را مستند کرده و به آیندگان منتقل کنیم.

او گفت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس با تمام وجود در برابر دشمنان ایستادگی کرده و از کیان ایران اسلامی حراست کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای انتقال رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس، اضافه کرد: باید با تهیه آثاری مثل کتاب، فیلم، سریال و... نسل جوان و آیندگان را در جریان اتفاقات رخ داده در سال‌های جنگ تحمیلی بگذاریم.

او افزود: همچنین باید از تجارب سال‌های دفاع مقدس در مدیریت کشور در همه عرصه‌ها استفاده کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس، گفت: کرمانشاهی‌ها در سال‌های دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز و ۱۸۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

او اشاره‌ای هم به آمار زنان شهیده استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس داشت و افزود: استان کرمانشاه با ۹۵۰ زن شهیده استان دوم کشور از نظر تعداد شهدای زن است.

عسگری با بیان اینکه استان کرمانشاه بیشترین تعداد جانبازان زن کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، افزود: استان کرمانشاه هزار و ۱۵۰ جانباز زن دارد .

 

 

انتهای پیام/د

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تحلیل سال‌های دفاع مقدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.