معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه موارد آسیب‌زننده به چهره استان باید جمع‌آوری شود، تاکید کرد: انعکاس زیبایی‌های استان در ایام اربعین وظیفه همگانی است.

چهره زیبایی از استان کرمانشاه در ایام اربعین باید به نمایش گذاشته شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی از آغاز عبور رسمی کاروان های حج و زیارت استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان و کردستان از مرز خسروی خبر داد.

او اظهار داشت: کرمانشاه امسال میزبان زائران اربعین حسینی است و قرار است بخشی از استانهای کشور از مسیر کرمانشاه و مرز خسروی تردد کنند شهرداری در جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر اقدامی مانند ایام نوروز باید انجام دهد، جمع آوری موارد آسیب زا برای چهره استان و شهر هم جزو وظایف شهرداری بحساب می آید.

او افزود: اقدامات و کشفیات دستگاه اطلاعات و امنیت استان قابل تقدیر بوده و اگر این هوشیاری نمی بود می توانست مشکلاتی را برای ما به بار بیاورد هفته مقدس یادآور حماسه سازی های نسلی است که در تاریخ ایران زمین نام خود را ثبت کردند و جانانه از مرزها دفاع کردند.

او با اعلام اینکه کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید از اقوام و مذاهب نقش ماندگاری در دفاع مقدس داشت. گفت: در طول جنگ تحمیلی، چهار بار مناطق استان مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و در ۳۴ عملیات رزمندگان کرمانشاه نقش آفرینی مستقیم داشته اند.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: مراکز آموزشی، پناهگاهها و مراکز درمانی استان مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت و هزار و صد بار حمله موشکی به آن شد که ۲ هزار و ۷۰۰ شهید برجای گذاشت. کرمانشاه علاوه بر این در جنگ تحمیلی همزمان در خط مرزی، کمک و پشتیبانی جبهه و پذیرایی از مهاجرین و آوارگان نیز نقش آفرین بود.

او اظهار داشت: امروز هم به مانند دفاع مقدس در حال جنگ اقتصادی هستیم. آنچنان که جنگ نظامی برای ما تلفاتی به بار آورد، جنگ اقتصادی نیز هزینه ها و تلفاتی را خواهد داشت که برای اقشار آسیب پذیر بیشتر احساس می‌شود.

الهی تاکید کرد: ما در جنگ اقتصادی نیز به مانند جنگ تحمیلی پیروزمندانه استقامت و مقاومت خواهیم کرد و از گذرگاه های سخت عبور می کنیم آنچنان که امروز نیز با صبوری و مقاومت مردم و تدابیر اندیشیده شده و منویات رهبری مقاومت کرده ایم.

انتهای  پیام/ز

 

کرمانشاه امسال میزبان زائران اربعین حسینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.