زنگ مهر در اولین روز از سال جدید تحصیلی در مدارس استان قزوین به صدا درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز در دبیرستان نمونه دولتی علامه جعفری مینودر قزوین با حضور مسولان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: امسال بیش از ۲۵۱ هزار دانش آموز با حضور در دو هزارو ۴۰۰ واحد آموزشی استان تحصیل خواهند کرد.

رحمانی با اشاره به افزایش دو آمار دانش آموزان افزود: امسال ۵ هزار نفر به تعداد دانش آموزان استان افزوده شده است.

استاندار هم  در این مراسم گفت: امسال چه زیبا سال تحصیلی را همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌کنیم و امیدواریم همه در کنار همدیگر بتوانیم آینده‌ای بهتر را برای مردم استان و کشور رقم بزنیم.

هدایت الله جمالی پور با تبریک هفته دفاع مقدس افزود : امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم و از خون ارزشمند ان‌ها صیانت کنیم که جانشان را برای دفاع از کشور نثار کردند.

استاندار قزوین افزود: ما مسئولان، شما دانش اموزان و معلمان دست به دست هم دهیم تا ایرانی اباد بسازیم، زیرا آنچه کشور را می‌سازد اراده شماست.

جمالی پور گفت: شما می‌توانید کمک کنید ضعف ما مدیران اصلاح شود و با درس خواندن و تعهد به کشور می‌توانید آینده بهتری را رقم بزنید.

او اظهار داشت: معلمان نیز با هدایت درست تحصیلی باید نقش آفرین باشند تا فرزندانی دانشمند توام با بصیرت و معنویت تربیت شوند.

استاندار بیان کرد: در حال حاضر مشکلاتی داریم که بخشی از ان ناشی از رفتار غلط ماست و از آنجا که کشور ما در منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد سرمایه‌های بزرگی داریم و مورد طمع دشمن هستیم که شما باید با درس خواندن و شکوفا کردن توانمندی‌ها به توسعه کشور کمک کنید.

جمالی پور خطاب به دانش آموزان گفت: شما با خود عهد ببندید از همه لحظه‌های عمر خود استفاده کنید البته قرار نیست همه دکتر و مهندس شوند همه مشاغل مورد نیاز را یاد بگیریم و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

او تصریح کرد: اراده دشمن مایوس کردن ما و بی اعتماد کردن مردم به مسئولان است و می‌خواهند با تخریب سرمایه‌های اجتماعی به ما آسیب بزنند لذا باید تلاش کنید اراده دشمن را بشکنیم و کشور را بسازیم.

استاندار یادآور شد: رمز موفقیت ما در این جهاد بسیار سخت، وحدت، همدلی و استفاده درست از ظرفیتهاست.

او اظهار کرد: امروز بین نمایندگان و مسئولان و مردم انسجام خوبی است که می‌تواند دشمن را مایوس کند و اعتقاد داریم با وحدت در استان می‌توانیم الگوی مناسبی در کشور ارایه کنیم.

جمالی پور افزود. شما دانش آموزان باید در مسیر علمی افتخار کسب کنید ما ظرفیت زیادی برای ناامید کردن دشمنان داریم و با کمک معلمان، همه مردم و مسئولان آینده‌ای بهتر را برای استان رقم خواهیم زد.

وی یادآور شد: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن هستیم و مشکلات فرهنگیان را هم می‌دانیم، اما باید کمک کنیم از چالش‌ها عبور کنیم.

در ادامه این مراسم از دانش آموزانی که در مسابقات کشوری صاحب رتبه برتر شدند تجلیل شد.

دیروز هم زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس استان نواخته شد و ۴۳ هزار نوآموز و کلاس اولی، فصل علم و دانش را آغاز کردند.

انتهای پیام/ک

نواخته شدن زنگ مهر در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.