ویژن ۲۰۲۲EQS به عنوان خودرویی الکتریکی از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت کل آن برابر با ۴۷۶ اسب بخار است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر خواهان فهمیدن این موضوع هستند که خودرو‌های لوکس آینده چه شکلی خواهند بود کافی است اخبار معرفی مرسدس بنز ویژن ۲۰۲۲EQS رادنبال کنید. این خودرو از ظاهری ساده، اما گیرا سود برده و دارای کابینی پر از تکنولوژی‌های نوین است. ویژن ۲۰۲۲EQS به عنوان خودرویی الکتریکی از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت کل آن برابر با ۴۷۶ اسب بخار است. مرسدس می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴.۵ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر محدوده‌ی حرکتی ۷۰۰ کیلومتری نیز جزو دیگر ویژگی‌های مهم آن هستند.


دایملر برای طراحی این خودرو روش شناور، اما قدرتمندی را در نظر گرفته و ساختار کمربند نوری مورد اشاره‌ی کمپانی باعث می‌شود جذابیت کلی درخوری ایجاد شود. مرسدس محصول جدید خود را کاملاً ظریف می‌نامد و صرف‌نظر از آنچه که درباره‌ی این خودرو گفته می‌شود، ویژن ۲۰۲۲EQS قطعاً جزو جالب‌توجه‌ترین خودرو‌های فرانکفورت ۲۰۱۹ است.

مشخصات ظاهری 

از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی دیجیتالی اشاره کرد که هرکدام دارای ماژول‌های لنز هالوگرافیک بوده و با کمربند نوری اشاره شده باعث ایجاد ترکیب‌های نوری تقریباً بدون محدودیتی می‌شوند. همین ویژگی پیش‌نمایشی از آن چیزی است که در محصولات آتی مرسدس خواهیم دید.
نمای عقب این خودرو نیز کاملاً نوآورانه بوده و از ۲۲۹ ستاره با نور جداگانه سود می‌برد. جلوپنجره نیز جایگاه ماتریکس نورانی متشکل از ۱۸۸ LED جداست که باعث می‌شوند طرح‌های سه‌بعدی ایجاد شود.

 

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال سدان برقی لوکس خود برای رقابت با تسلا مدل S را به نام ویژن ۲۰۲۲EQS معرفی کرد. مرسدس بنز طراحی این مدل را به یک قایق لوکس تشبیه کرده است. جلوپنجره‌ی شیشه‌ای ۲۰۲۲EQS دارای ۲۲۹ چراغ LED سه بعدی است و در عقب نیز ۱۸۸ چراغ LED کوچک وجود دارند. چرا‌غ‌های اصلی جلو نیز به صورت دو تایی بوده و آن‌ها نیز LED هستند.

مشخصات داخلی
درون کابین نیز کاملا مدرن بوده و مرسدس بنز سعی کرده حسی همانند نشستن در یک قایق لوکس را به سرنشینان منتقل کند. کابین ویژن ۲۰۲۲EQS از مواد بازیافتی و پلاستیک‌های جمع آوری شده از اقیانوس ساخته شده است. در بخش صندلی‌ها و سقف، اما استفاده از چرم مصنوعی بسیار با کیفیتی دیده می‌شود که مرسدس بنز کیفیت آن را با چرم ناپا یکی می‌داند. داخل کابین این کانسپت از دنیای قایق‌های لوکس الهام گرفته و به همین دلیل کل داشبورد ما را به یاد قایق‌ها می‌اندازد. کل کاکپیت هم سرنشینان را همانند عرشه‌ی قایق‌های لوکس در آغوش می‌گیرد و این نوع فلسفه‌ی طراحی هم در محصولات لوکس مرسدس بنز دیده خواهد شد.

از نظر متریال هم باید گفت خودروی نمایشی مرسدس دارای میکروفیبر دینامیکای سفید باکیفیت است که جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. چرم مصنوعی نیز بخشی از پکیج مرسدس بوده و پوشش سقف نیز ترکیبی از پلاستیک بازیافتی به دست آمده از زباله‌های دریاها است.

مشخصات فنی 
اما حالا به تکنولوژی‌های ویژن ۲۰۲۲EQS به ویژه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX برسیم. داخل کابین این خودرو شاهد خیزش صفحات نمایش خواهیم بود که با تاباندن تصاویر دید زیادی ایجاد خواهند کرد. همچنین نور ارتباطی هوشمندی نیز در اطراف سرنشینان خواهد درخشید.از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به ورودی‌های هوای یکپارچه با تریم، پوشش رز گلد بلندگوها و… اشاره کرد.

ویژن ۲۰۲۲EQS کانسپت با پیشرانه‌های الکتریکی نصب شده در جلو و عقب خودرو عرضه می‌شود. کل قدرت این خودرو همان‌گونه که اشاره شد ۴۷۶ اسب بخار و گشتاور نیز ۷۶۰ نیوتون متر است.
اما این خودرو با استاندارد‌های WLTP می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر برد داشته باشد. خودروی نمایشی مرسدس همچنین توانایی شارژ ۸۰ درصدی باتری در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارد که این امر احتمالاً با شارژر ۳۵۰ کیلوواتی صورت می‌پذیرد.

مرسدس درباره‌ی کانسپت برجسته‌ی خود گفته است:مرسدس بنز با توسعه‌ی بستر تکنولوژی ویژن ۲۰۲۲EQS یک پلتفرم الکتریکی کاملاً جدید و متغیر را ساخته است. این پلتفرم از جنبه‌های زیادی قابل‌استفاده است. به لطف سیستم مدولار مدرن، فاصله‌ی بین محوری، فاصله بین چرخ‌های جلویی و دیگر سیستم‌ها همچون باتری متغیر بوده و بنابراین می‌توان در بسیاری از خودرو‌ها این ویژگی‌ها را بکار برد.

ویژن ۲۰۲۲EQS به سیستم خودران سطح ۳ مجهز است که مناسب سفر‌های طولانی در بزرگراه‌ها است. البته به لطف سیستم‌های حسگر مدولار، سطح خودران این خودرو را می‌توان به بالاترین سطح رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار