سنوا D۲۰ یک خودروی ساب کامپکت از شرکت چینی بایک است که در اصل نسخه فیس‌لیفت مدل سابرینا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سنوا D۲۰ یک خودروی ساب کامپکت از شرکت چینی بایک است که در اصل نسخه فیس‌لیفت مدل سابرینا محسوب می‌شود. این خودرو که در دو نسخه سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود، نخستین بار، سال ۲۰۱۴ میلادی و در نمایشگاه شهر چنگدو در معرض دید عموم نهاده شد. سنوا D۲۰ بر مبنای پلت فرم نسل اول اسمارت فورفور/میتسوبیشی کولت مدل ۲۰۰۴ (سری W۴۵۴) تکوین و توسعه یافته است. این خودرو فعلاً تنها در کشور الجزایر تولید شده و از جمله بازار‌های صادراتی آن می‌توان به کشور‌های آفریقای جنوبی و مکزیک اشاره داشت.

طراحی بدنه بایک سنوا D۲۰ تشابه بسیاری به نسل اول مرسدس بنز کلاس B دارد. البته این مسئله جای شگفتی ندارد، زیرا که از سال ۲۰۰۵ تاکنون شرکت بایک و مرسدس بنز یک جوینت ونچر یا شرکت مشترک به نام beiging benz را راه‌اندازی نموده‌اند که در آن با همکاری با یکدیگر سری‌های C و E و همچنین GLC از مرسدس را برای عرضه در بازار چین مونتاژ می‌کنند. با این حساب، طراحی بایک D۲۰ هم از چشمان تیزبین مسئولان مرسدس بنز دور نمانده و احتمالاً با اجازه آن‌ها صورت گرفته است. در مقام مقایسه با سابرینا، بایک D۲۰ تنها از سپر‌های جلو و عقب جدید و چراغ‌های نونوار بهره می‌برد.


گرچه داخل کابین بایک D۲۰ از مونتاژ منظم و دقیقی بهره می‌برد، اما کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در آن چندان چنگی به دل نمی‌زند و همان پلاستیک‌های خشک و ارزان را در اینجا به‌کرات می‌بینیم. در این میان، صندلی‌ها نسبتاً راحت بوده و محافظت خوبی از بدن به عمل می‌آورند و فضای داخل کابین هم درمجموع جادار می‌باشد.


در حال حاضر، بایک D۲۰ تنها با دو پیشرانه ۴ سیلندر با حجم‌های ۱.۳ و ۱.۵ لیتر عرضه می‌شود که هر دو پیشرانه نیز اساساً متعلق به شرکت میتسوبیشی است. این دو پیشرانه به ترتیب از توانی معادل ۹۹ و ۱۱۳ اسب بخار برخوردارند. نیروی حاصل از این پیشرانه‌ها به‌واسطه دو گیربکس متفاوت ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به محور جلویی این خودرو منتقل می‌شود.

در حال حاضر، بایک D۲۰ تنها با دو پیشرانه ۴ سیلندر با حجم‌های ۱.۳ و ۱.۵ لیتر عرضه می‌شود که هر دو پیشرانه نیز اساساً متعلق به شرکت میتسوبیشی است. این دو پیشرانه به ترتیب از توانی معادل ۹۹ و ۱۱۳ اسب بخار برخوردارند. نیروی حاصل از این پیشرانه‌ها به‌واسطه دو گیربکس متفاوت ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به محور جلویی این خودرو منتقل می‌شود. در برخی از سایت‌های خودرویی آفریقای جنوبی از نحوه سواری بایک D۲۰ چندان تعریف نشده و سواری این خودرو را درمجموع آشفته و نامنظم ارزیابی نمودند و حتی برخی از سایت‌ها نیز پیشرانه آن را درمجموع پر سر و صدا و رفتار گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن را در زمان تعویض تا حدی گیج و حتی آزاردهنده در هنگام تردد در جاده‌ها توصیف نمودند. البته برای قضاوت نهایی در این زمینه باید منتظر تست این خودرو در جاده‌های کشورمان و توسط کارشناسان زبده بود.

از نقطه نظر ایمنی، این خودرو به‌طور استاندارد به ۲ عدد کیسه هوا مجهز است، اما در نسخه‌های فول بایک D۲۰، این عدد به ۶ کیسه هوا افزایش می‌یابد. همچنین این خودرو به سامانه‌های ایمنی همچون ABS، EBD و BOS و میله‌های درون درب‌ها، سنسور پارک و… مجهز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار