هزاران نفر در اعتراض به خشونت‌های خانگی علیه زنان، در مادرید، پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، هزاران معترض به خشونت‌های خانگی علیه زنان روز جمعه در مرکز مادرید، پایتخت اسپانیا تظاهرات برگزار کردند. این اعتراضات پس از آن برگزار شده که بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در سه ماه تابستان ۱۹ زن بوسیله همسر کنونی یا همسر سابق خود به قتل رسیده اند.

معترضان به خشونت‌های خانگی علیه زنان شعار می‌دادند: حالا که ما با هم هستیم، شما باید ما را ببینید.

برخی دیگر هم پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: آن‌ها راجع به کدام دموکراسی صحبت می‌کنند وقتی که زنان را به قتل می‌رسانند؟

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت: من فکر می‌کنم همه باید برای داشتن برابری جنسیتی زنان و مردان با هم متحد شویم. این جنگی برای آینده ماست.

دولت اسپانیا به تازگی آمار زنانی که بوسیله همسر کنونی یا سابقشان به قتل رسیده‌اند را منتشر کرده است. تعداد این زنان امسال ۴۲ نفر بوده است. همچنین ۳۲ کودک در نتیجه این خشونت‌های خانگی یتیم شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۳ که این آمار‌ها منتشر می‌شود، بیش از ۱۰۰۰ زن در نتیجه خشونت‌های خانگی کشته شده‌اند.

آمار خشونت‌های خانگی علیه زنان در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی پایین‌تر است و در این کشور کمپین‌های زیادی برای مقابله با خشونت‌ها علیه زنان راه اندازی شده است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در حساب توییتر خود از برگزاری این اعتراضات به منظور حمایت از حقوق زنان حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار