معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان از اعزام ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

ناصر اسکندری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، از راهپیمایی اربعین حسینی بعنوان بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان یاد کرد و گفت: این اجتماع فقط خاص شیعیان نیست و تمامی مذاهب و ادیان ابراهیمی از سراسر دنیا در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند.

او توجه به اربعین را عامل ایجاد نگاه ویژه به مراسم اربعین حسینی دانست و افزود: ما تلاش می‌کنیم خانواده را در مسیر فرهنگ انقلابی و اسلامی قرار دهیم و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را به آن‌ها آموزش دهیم، لذا بهترین جایی که می‌توان این فرآیند را بصورت عملی دید، مراسم اربعین حسینی است.

اسکندری اظهار داشت: ظرفیت‌های اربعین حسینی ابعاد مختلفی دارد و سبب می‌شود فرد شرکت کننده در این مراسم به مدت یکسال بیمه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر همین اساس در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) ستادی تحت عنوان "ستاد اجرایی اربعین حسینی" تشکیل شد که ماموریت اصلی آن اعزام تعداد بیش تری از مددجویان به این سفر معنوی است تا برکات این سفر نصیب آن‌ها شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان بیان داشت: به همین منظور با اهدا کمک هزینه سفر به کربلا معلی در ایام اربعین حسینی شرایط شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را فراهم می‌آوریم.

او ادامه داد: پارسال توفیقی نصیب شد تا پرداخت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات بتوانیم ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان را به حضور در این اجتماع عظیم معنوی یاری نماییم.

ناصر اسکندری اظهار کرد: هدف گذاری امسال برای اعزام به کربلای معلی، ۱۰ هزار مددجو در مجموعه کمیته امداد استان خوزستان است که باید این تعداد را شناسایی کرده و پس از انجام مراحل لازم به حضور در مراسم اربعین حسینی اعزام کنیم.

تشکیل ستاد اجرایی اربعین حسینی در ۳ بخش

او ستاد اجرایی اربعین حسینی را دارای ۳ بخش عنوان کرد و اذعان داشت: شناسایی و تشویق مددجویانی که تاکنون از زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بی بهره بوده اند، اطلاع رسانی به جامعه هدف و حضور در برنامه‌های اربعین است.

اسکندری بخش توسعه مشارکت‌های مردمی را از دیگر بخش‌های ستاد اجرایی اربعین حسینی عنوان و بیان کرد: یک کمپین تحت عنوان طرح "شوق زیارت" تشکیل داده که شعار آن این است که "یاری گر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده اند".

این مقام مسئول، هدف از تشکیل این کمپین را تامین و پرداخت بخشی از هزینه سفر مددجویان به شرکت در مراسم اربعین حسینی برشمرد.

اسکندری اظهار داشت: بخش مالی_اداری کار پشتیبانی را برای ارائه خدمات به زائران و کارکنان کمیته امداد از سراسر کشور که قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، انجام می‌دهند.

برپایی ۲ موکب کمیته امداد در مرز چذابه و شلمچه

ناصر اسکندری معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان گفت: در ایام اربعین حسینی، ۲ موکب در مرز چذابه و شلمچه برپا خواهد شد که به عموم زائران خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: این موکب‌ها پایگاهی برای مجموعه کمیته امداد محسوب می‌شود که در این موکب‌ها هم به زوار حسینی و مددجویان خدمات رسانی می‌شود، هم محلی برای جمع آوری صدقات برای سلامتی امام زمان (عج) است.

اسکندری در پایان از عموم مردم خیر و نوع دوست خواست با کمک به تامین هزینه‌های این سفر معنوی، مجموعه کمیته امداد را یاری نمایند و در این حرکت خداپسندانه گام بردارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.