مدرسه سه کلاسه روستای "حسن سلیمان" پشت تنگ‌ذهاب در شهرستان سرپل‌ذهاب که توسط خیرین بنیاد خیریه "پاپلی خلعتبری و بنیاد خیریه کودکان ایران زمین "ساخته شده به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،روح‌الله عباسیان مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت : این مدرسه با ۱۲۵مترمربع زیربنا و ۷۰۰متر محوطه‌سازی بااعتباری بیش از ۴۵۰ میلیون تومان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : در زلزله آبان سال ۹۶، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس دچار آسیب شد که با حمایت خیران تا کنون ۲۰۵ مدرسه در فاز اجرایی ساخت و ساز قرار گرفته و توانستیم مدارس فرسوده را نیز در قالب فرصت‌سازی از زلزله در طرح بازسازی قرار داده و آن‌ها را نوسازی کنیم.

مرزبان نظری افزود: کمبود سرانه فضای آموزشی در بازسازی برطرف شده و سرانه فضای آموزشی استان نسبت به روز‌های قبل از زلزله حدود هفت دهم مترمربع افزایش داشته است.

او افزود: امروز با حمایت خیران ۸۰۰ کلاس درس با بیش از ۱۲۰میلیارد تومان کمک خیران و ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: کشور‌هایی که امروز در حال توسعه بوده و پله‌های ترقی و پیشرفت را می‌پیمایند به طور قطع حاصل آموزش مفید و تربیت صحیح افراد آن جامعه در کلاس‌های درس می‌باشد.

حسن پیرکرمی افزود: برنامه‌ریزی مناسب خیران و دولت باعث فرصت‌سازی از تهدید زلزله در شهرستان شد و بسیاری از مدارس فرسوده که در زلزله آسیب ندیده بود نیز نوسازی شد.

 

 

انتهای پیام/د

مدرسه سه کلاسه روستای "حسن سلیمان" افتتاح شد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.