محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی مدافع حق مردم یا پزشکان است و تا موقعی که گزارش تخلفی به سازمان نظام پزشکی ارسال نشود این نهاد، ورود نمیکند.
او ادامه داد: اگر پزشکی که دارای شماره نظام پزشکی است برخورد بدی با بیمار یا مراجعه کننده دارد به طوری که این موضوع به هتاکی و پرخاشگری نیز کشیده شده باشد در صورت شکایت بیمار یا خانواده وی، سازمان نظام پزشکی به سرعت در این موضوع ورود پیدا میکند و با تشکیل پرونده و بررسی موضوع در کمیته تخصصی سازمان نظام پزشکی، تخلف پزشک بررسی میشود.
رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: سازمان نظام پزشکی، بسته به تخلف، حکم پزشک مربوطه را صادر میکند که این حکم میتواند از تذکر تا محرومیت از طبابت برای همیشه باشد.
بیشتر بخوانید: نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد
ظفرقندی گفت: سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق پزشکان است اما اصلا اجازه نمی دهد که معدود افرادی از قانون سرپیچی کنند و نسبت به بیماران اعمال ناشایستی انجام دهند.
او در پایان افزود: سازمان نظام پزشکی وظیفه خود می داند از طریق مراجع ذی صلاح نسبت به افرادی که با اهداف از پیش تعیین شده نسبت به طرح شکایت علیه جامعه پزشکی اقدام میکنند و موضوع پس از صرف وقت زیاد درنهایت بدون نتیجه یا به نفع پزشک خاتمه یابد برای اعاده حیثیت و پیشگیری از شکایت های بیجا اقدام کنند.
انتهای پیام/