استاندار کرمانشاه خواستار اختصاص یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به کوله‌بران مرزنشین برای کمک به اشتغال و معیشت آن‌ها شد.

کوله بران مرز نشین نیازمند تسهیلات اشتغالبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه قطع کوله‌بری در برخی از مرزی‌های استان کرمانشاه موجب افزایش بیکاری شده است، خواستار اختصاص یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به کوله‌بران مرزنشین برای کمک به اشتغال و معیشت آن‌ها شد.

هوشنگ بازوند گفت: بخش خصوصی کرمانشاه براساس سند بالادستی اقتصاد مقاومتی، سند رونق تولید را تهیه کرده که امیدواریم موجب رونق تولید در استان شود طبق این سند و تعهد دستگاه‌های اجرایی استان، تا پایان سال باید سه درصد نرخ بیکاری استان کاهش یابد و تا سه سال آینده به ۶ درصد برسد.

بازوند در ادامه به ناهماهنگی برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات ماده ۱۸ اشاره کرد که بسیاری از وزارتخانه‌ها نسبت به این ماده مهم دولت بی‌اطلاع و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و خواستار مطرح شدن این موضوع در جلسه هیات دولت و توجیه وزارتخانه‌ها نسبت به عمل به آن شد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از توجه رئیس جمهوری نسبت به ثبت جهانی منطقه گردشگری اورمانات تقدیر کرد و اظهار داشت: برای فراهم کردن مقدمات این رویداد مهم باید حدود ۲۰۰ بوم‌گردی در منطقه ایجاد شود که نیازمند اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری است، زیرا اماکن بوم‌گردی در روستا‌ها احداث می‌شود.

بازوند در ادامه گفت: جنگ را بازنشستگان امروز اداره کردند و حق مسلم آن‌ها است که از حق مناطق جنگی برخوردار شوند.

او همچنین در این جلسه خواستار اختصاص یک هزار و ۵۰۰ تن آهن آلات ارزان قیمت به زلزله‌زدگان برای به پایان رساندن ساخت و ساز‌ها شد و گفت: در گام پایانی ساخت ساز در مناطق زلزله هستیم، اما عده‌ای به دلیل گرانی مصالح و اتمام تسهیلات هنوز نتوانسته‌اند خانه خود را تکمیل کنند بنابراین امیدواریم دولت هم با تمدید مهلت امهال وام و هم اختصاص هزار و ۵۰۰ تن آهن آلات ارزان قیمت موافقت کنند.

انتهای  پیام/ز

 

سفر وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.