رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ۶۵ مگاپروژه برای سه سال آینده در استان در بخش‌های اقتصادی و عمرانی تعریف شده است.

هدف گذاری کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری برای سه سال آیندهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حبیب اله وفایی عصر امروز پنج شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بازار نیروی کار در استان کرمانشاه هم همچون کل کشور متاثر از سیاست‌های مختلف بوده است نرخ بالای بیکاری در استان اولین تاثیر خود را بر پس انداز‌ها دارد و سپس در تشکیل سرمایه و به تبع آن تعادل بازار را متاثر می‌کند و این عدم تعادل هم موجب کاهش درآمد شده است.

او  گفت: کاهش درآمد، کاهش قدرت خرید و کاهش تقاضا و رکود تولید و کاهش عرضه را در یک سیکل اقتصادی در پی دارد و این امر موجب تشدید بحران‌های اقتصادی در استان شده است.

وفایی با بیان اینکه برای این شرایط رشد درون زای اقتصادی استان را هدف قرار داده ایم، گفت: معتقدیم درآمد پایدار با اشتغال پایدار جز بر مبنای رشد اقتصادی درون زا و پتانسیل درون استان امکان ندارد.

این مسئول افزود: کرمانشاه با داشتن ۲.۴ جمعیت کشور تنها ۱.۶۲ از تولید داخلی کشور و ۰.۶۶ درصد درآمد سرانه کشور را به خود اختصاص داده است.

او از تعریف ۶۵ مگاپروژه برای سه سال آینده در استان در بخش‌های اقتصادی و عمرانی خبر داد و بیان کرد: کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری برای سه سال آینده هدف گذاری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه همچنین به تهیه بسته‌های اجرایی راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها شامل سندرونق تولید، سند جامع اشتغال و سند بودجه کارا می‌شود که در صورت اجرا به صورت کامل به اهداف اقتصادی ترسیم شده می‌توان دست یافت.

 

انتهای  پیام/ز

 

تعریف ۶۵ مگاپروژه برای سه سال آینده در استان  کرمانشاه

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.