فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه در جریان انتخابات و درتایید مصداق ها ورود نکرده و تنها درتبیین معیار انتخاب اصلح نظر می دهد.

دفاع مقدس الگویی برای پرورش جنبش‌های اسلامی در جهان / سپاه به انتخاب اصلح در انتخابات نظر داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری، ولایتمداری و شهادت طلبی امت بزرگ ایران اسلامی و به ویژه نیرو‌های مسلح است.

او نقش رسانه‌ها را ارتقا آگاهی و انتقال ارزش‌ها به متن جامعه دانست و عنوان کرد: مردم ما در دهه اول ماه محرم حضور معناداری با آگاهی و شناخت قوی‌تر از سال گذشته داشتند که از همه آحاد جامعه و مسوولان تشکر می‌کنیم.

او با بیان اینکه نهضت اباعبدالله علیه السلام سه محور دارد که درس‌های عاشورا، اخلاق عاشورا و عبرت‌های عاشورا این سه محور را تشکیل می‌دهند افزود: آنچه که بیش از اخلاق و درس‌های عاشورا جامعه ما به آن نیاز دارد عبرت‌های عاشورا است.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه باید به این موارد پرداخته شود که چه عاملی در سال ۶۱ ایجاد شد که مقابل امام ایستادند و امروز چه شرایطی به وجود آمده که جریانات استکبار و عناصر ضدانقلاب داخلی جلوی حسین زمان می‌ایستند گفت: نکته اساسی که باید به مخاطبان بگوییم، تبیین این مسائل است.

او عنوان کرد: نهضت عاشورا تا قیامت الگو، معیار و ملاک است و هر عصر و هر نسلی باید به این الگو نگاه کرده و راه و هدف خود را مشخص کنند و مهم است این انطباق انجام شود.

او تصریح کرد: نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزش‌های متعالی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت این است که به اصول بپردازد تا کسی راه را گم نکند و رسانه‌ها اگر به حضرت زینب و امام سجاد علیهما السلام تاسی بکنند، پیش قراول هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دفاع مقدس منحصر به یک هفته نیست، زیرا تبلور و تجلی عینی عاشورای اباعبدالله علیه السلام در این مقطع تاریخ انقلاب اسلامی را دیدیم.

او افزود: در سال‌های گذشته تنها نسیمی از این معارف در جامعه ما جاری و ساری شده و همین نسیم است که حزب الله لبنان، انصارالله یمن وغیره را در کشور‌های مختلف پرورش داده است.

او تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس را خوب تبیین کنیم، تشکیل تمدن نوین اسلامی محقق خواهد شد و در این راستا نقش رسانه‌ها کلیدی و اساسی است.

او با اشاره به شعار ما پیروزیم که برای هفته دفاع مقدس انتخاب شده است عنوان کرد: در ۴۰ سال گذشته تاکنون همه اتفاقاتی که در منطقه، کشور و سطح بین الملل می‌افتد، گواه این است که ما واقعا پیروز هستیم؛ هر چند مشکلاتی در اقتصاد و حوزه اجتماعی داریم که قابل حل است.

سردار ابوحمزه با اشاره به نام گذاری ایام هفته دفاع مقدس بیان کرد: گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان، رونمایی از چند سامانه دفاعی، دیدار با خانواده شهداء، گلباران قبور شهدا، بازسازی عملیات کربلای ۳، بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی و ... از برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.

او گفت: از سال گذشته قرارداد‌هایی با دستگاه‌های مختلف منعقد کرده و یک هزار و ۲۲۰ پروژه در سطح استان در دستور کار داریم که عمدتا مربوط به اقشار محروم و مستضعف است.

فرمانده سپاه استان کرمان تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس ۱۰۱ واحد مسکونی افتتاح می‌شود که ۳۳ واحد مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴ واحد مسکن مددجویی، ۱۴ پایگاه مقاومت و ۶ واحد مربوط به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

او اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی در نهضت عاشورا، آگاه‌سازی نسبت به خودی و تبیین توطئه‌های دشمن است لذا بصیرت افزایی را در دستور کار داریم.

او با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو نیز سپاه به هیچ عنوان وارد مصداق نخواهد شد گفت: اما سپاه معیار و ملاک اصلح را بیان و در امنیت انتخابات کمک می‌کند.

او بیان کرد: تعیین سیاست، راهبرد و تدابیر در سطح سپاه و بسیج در استان کرمان فقط به عهده فرمانده سپاه است و هر کس خلاف تدبیر اقدام کند باید پاسخگو باشد و نظر سپاه و بسیج را فرمانده تعیین می‌کند و همه نیرو‌های این دو قشر باید تابع باشند.

او با بیان اینکه هر کس در استان کرمان از خط قرمز‌های نظام، انقلاب اسلامی و ولایت عبور کند، سپاه به جامعه آگاهی می‌دهد، افزود: برخی افراد تبلیغات را برای انتخابات آغاز کرده و پول و امکانات توزیع و وعده می‌دهند که همه‌ی این کار‌ها خلاف است و سپاه اعلام می‌کند.

سردار ابوحمزه گفت: مجلس باید پاسخگو باشد و مردم از همه مسوولان مطالبه گری کنند.
انتهای پیام/ح

سپاه به مصداق های انتخابات ورود نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار