معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس از پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور در ۶ مهرماه ۹۸ در شیراز خبرداد.

برگزاری پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی زاهدیان نژاد اعلام کرد: دراین دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استان‌های فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

او در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره، اظهار داشت: ۲۰۰ اثر از ۱۲۰ هنرمند صنایع دستی استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات، تعداد ۶۵ اثر برای داوری نهایی و دریافت نشان ملی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس اضافه کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت‌های داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و ساز‌های سنتی، خراطی، نگارگری و می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار صنعتگر صنایع دستی و هنر‌های سنتی در فارس، بیان کرد: دوره‌های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در دوره قبل ۱۹ اثر از فارس این نشان را دریافت نمودند.
انتهای پیام/م

شیراز میزبان پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار