ولایتی گفت: این دانشگاه در حوزه توجه به مبانی دینی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

دانشجویان، زیربنای اعتقادی خوبی دارندبه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد؛ سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی صبح امروز در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد.

در این همایش علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه اظهار کرد: در این مدت شاهد تحولات بسیار خوب در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد بوده‌ایم و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

او افزود: دانشگاه آزاد مجموعه ای ارزشمند و برخاسته از خواسته‌های مردم برای تحصیلات عالی در فضای سالم و ارزشی است و نباید در این دانشگاه برخلاف خواسته و ارزش‌های اسلامی و ملی رفتار شود.

ولایتی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگی، وظیفه بسیار سنگینی است، گفت: کشور ما دارای بهترین و با استعدادترین جوانان است و براساس آمارهای منتشر شده، جوانان و دانشجویان ما زیربنای اعتقادی خوبی دارند. در طول تاریخ نیز همواره پرچم ارزش‌های متعالی به دست ایرانیان و سایر مسلمانان بوده و ایران به عنوان کشور خط‌ دهنده امت اسلامی همواره پیشتاز بوده است.

رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم تبیین و توصیف معارف اسلام و اهل بیت(ع) در دانشگاه، تصریح کرد: در دنیایی که تحت تأثیر فرهنگ غرب و ضدارزشی قرار دارد، کشورهایی هستند که زیر بار این تبلیغات ضدارزشی نمی‌روند، چرا که ارزش خدایی در انسان نهادینه و فطری است و انسان براساس فطرت توحیدی خلق شده است.

او تاکید کرد: به همین دلیل است که می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و سختی‌هایی که به آن تحمیل می‌کنند، چگونه پرچمدار ارزش‌های اخلاقی و انسانی شده و به لحاظ اعتقادی در جهان حرف اول را می‌زند و مردم دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او تأکید کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی دانشجویان ضروری است. خوشبختانه فطرت دانشجویان ما بیدار است . در گذشته نیز حیا، حجاب و عفت جزو مبانی مورد اعتقاد ایرانیان بوده و حجاب و عفاف در ایران قدمت دارد و یکی از تأکیدات اسلام است. این موضوع باید در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تلاش بیشتری برای احیای این اصل اسلامی و سنت ایرانی را به کار برد.

رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در پایان گفت: دانشگاه آزاد در حوزه توجه به مبانی دینی، عفاف و حجاب پیشرفت خوبی داشته که شواهد و قرائن، گویای این موضوع است. خوشبختانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی به عنوان دو رکن اساسی فرهنگی در دانشگاه آزاد تلاش دارند تا بتوانند فضای اسلامی و قابل قبولی در دانشگاه حاکم کنند.

انتهای پیام/

دانشگاه آزاد مجموعه ای ارزشمند  برای تحصیلات عالی در فضای  ارزشی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار