مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از یک هزار شاعر آیینی در خراسان رضوی صاحب نام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان سرزمینی پرآوازه در عرصه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین و خاستگاه فردوسی و یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب است که ستارگان فرهنگ این مرز پرگهر هستند.

او ادامه داد: نفوذ معنوی کلام شاعران بزرگ این سرزمین کهن در جای جای سرزمین پهناور ایران مشهود است و آوازه شهرت آنان از فراسوی مرز‌های ایران به سرزمین‌های دیگر رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از یک هزار شاعر آیینی در خراسان رضوی در عرصه شعر و ادب فارسی صاحب نام هستند و ۷۰۰ شاعر نیز در سبک‌های مختلف شعر زیر پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

مروارید افزود: شاعران خراسانی در تمام سبک‌های شعر به ویژه شعر‌های آیینی صاحب نام هستند و شب‌های شعر در این استان همواره پرشور برگزار شده است.

او تصریح کرد: هر هفته ۷۰ شب شعر در شهرستان‌های خراسان رضوی  و ۵۰ شب شعر در مشهد برگزار می‌شود و این استان با برخورداری از ۱۶۴ انجمن ادبی، سرآمد استان‌های دیگر کشور در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های این استان در روز شعر و ادب فارسی، گفت: بازدید از مقبره الشعرا با حضور شاعران استان، قدردانی از شاعران آیینی، نمایش فیلم برای شاعران و خانواده‌های آنان، برگزاری شب شعر "چکامه‌های عاشورایی" همراه با قدردانی از استاد جواد غفورزاده شفق از جمله این برنامه هاست.
 
انتهای پیام//ف.س
 

خراسان رضوی از ۱۶۴ انجمن ادبی برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.