مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:برخلاف سال‌های گذشته امسال به مرزهای مهران اعزام نمی‌شویم و نیروهای اورژانس در مرز شلمچه و چزابه مستقر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: برخلاف سال‌های گذشته امسال به مرز‌های مهران اعزام نمی‌شویم و نیرو‌های اورژانس در مرز این دو منطقه مستقر خواهند بود.

او با اشاره به اعزام ۱۰ آمبولانس به همراه ۴۰ نیروی فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: خودروی ارتباطات اورژانس در مرز شلمچه مستقر خواهد بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از مرکز فوریت‌های پزشکی استان به همراه هشت تکنسین اورژانس برای اربعین به مرز‌ها اعزام می‌شود.

او اعزام نیرو‌های تخصصی مرکز عملیات اضطراری (EOC) و پرستاری را منوط به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و براساس نیاز اعلامی دانست و اظهارداشت: دو دستگاه خودروی تعمیرات سیار نیز برای موارد نیاز به مرز اعزام خواهد شد.

راستین تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس استان به حالت آماده باش درخواهند آمد و در صورت نیاز تا نقطه صفر مرزی مسایل فوریت‎‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

او با اشاره به اینکه زیارت اربعین به دلیل کاروانی نبودن و نداشتن راهنمای تور فاقد ارائه مجوز‌های پزشکی مورد نیاز برای مسافران است تاکید کرد: نیاز است سامانه سماح شرایطی را برای اخذ مجوز‌های پزشکی و ویزیت زائران به لحاظ تایید سلامت آن‌ها فراهم آورد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین مشکلات زائران در مباحث بهداشتی است بنابراین حضور تیم‌های بهداشتی در موکب‌ها به موکب‌داران توصیه می‌شود.

او سفر زیارتی اربعین را برای افراد بالای ۷۰ سال، کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و بیماران از جمله بیماران آسمی و دیالیزی مناسب ندانست و اعلام کرد: مراکز و خدمات درمانی مناسبی در عراق به ویژه به منظور انجام دیالیز برای بیماران وجود ندارد و این بیماران حتما با مشکل مواجه خواهند شد.

راستین همچنین از زائران خواست: از آب‌های آشامیدنی بدون بسته بندی و نیز مواد غذایی بین راهی خودداری کنند تا به سلامت سفر خود را پشت سربگذارند و با بازگشت زائران بیماری‌های واگیردار در کشور همه‌گیر نشود.

انتهای پیام/م

 

اورژانس اصفهان به مرزهای شلمچه و چزابه اعزام می‌شود 

برچسب ها: اورژانس ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار