مدیرکل فنی وحرفه ای استان کرمان از راه اندازی مرکز فنی وحرفه ای در بخش نگین فهرج خبرداد.

مرکز فنی حرفه‌ای در بخش نگین کویر فهرج راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان درحاشیه سفر به بخش نگین کویر فهرج گفت: یک ساختمان توسط خیرین در بخش نگین فهرج احداث شده و با همکاری فرمانداری و بخشداری در اختیار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فهرج قرار گرفته است .

او افزود:مقرر شد در ابتدای ۶ ماهه دوم سال (تایک ماه آینده) نمایندگی فنی و حرفه‌ای در بخش نگین کویر فهرج راه اندازی شود. 

او تصریح کرد: مقرر گرید باتوجه به اینکه گازرسانی به این بخش درحال انجام است رشته لوله کشی گاز برای مهارت آموزی جوانان و ایجاد اشتغال در این بخش راه اندازی شود.

جهانگیری  با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با مرکز فنی حرفه‌ای این شهرستان گفت:  رشته صنایع دستی و حرفه‌های مختلف با توجه به قابلیت‌های منطقه برای بانوان در بخش نگین کویر فهرج راه اندازی می شود.

او بیان داشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران در رشته‌های مهارتی که مورد نیاز بخش نگین کویر است شرکت کنند.

او افزود: با حمایت‌هایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از این مهارت آموزان خواهند داشت می‌توانند به شغل مناسبی برسند و معیشت خود و خانواده شان را تامین کنند.

او همچنین از افتتاح مرکز جدید فنی و حرفه‌ای شهرستان فهرج در ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی، مکانیک، برق، کامپیوتر، لوله کشی گاز و صنایع دستی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرمانداری این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه مهارت آموزی باعث ایجاد اشتغال می‌شود گفت: به دنبال این هستیم با ایجاد مهارت آموزی زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کنیم و فقر مهارتی را ریشه کن کنیم چرا که یکی از مشکلات اشتغال زایی نبود مهارت است..

 عظیم آزاد رئیس فنی حرفه‌ای شهرستان فهرج  نیزدر این جلسه اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ نفر مهارت آموز دوره‌های مهارت آموزی در مرکز فنی حرفه‌ای فهرج در زمینه‌های لوله کشی گازخانگی و تجاری، برق ساختمان، مکانیک و صنایع دستی را فرا گرفته اند که بیش از ۷۰ درصد این کارآموزان جذب بازار کار شدند.

در این جلسه  راه اندازی نمایندگی مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در رشته‌های لوله کشی گازخانگی و صنایع دستی برای بخش نگین کویر درخواست شد.

 شهریاری مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نگین کویرفهرج نیز اظهارداشت: کسانی که دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را طی کنند تسهیلات دریافت می‌کنند

 مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان با سفر به شهرستان فهرج از ساختمان نیمه تمام مرکز فنی حرفه‌ای شهر فهرج بازدید و همچنین با سفر به بخش کمتر توسعه یافته نگین کویر فهرج مشکلات مهارت آموزی این بخش را مورد بررسی قرار داد.
انتهای پیام/ح

راه اندازی نمایندگی فنی وحرفه ای در فهرج

برچسب ها: فنی وحرفه ای ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.