معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شمار دختران بازمانده از تحصیل ۳ تا ۴ برابر پسران است.

سبقت دختران بازمانده از تحصیل

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در یاسوج گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در کشور کمتر از چهار درصد است و در همین تعداد بازماندگان، شمار دختران سه تا چهار برابر پسران است.

معصومه ابتکار افزود: در دوران قبل از انقلاب تعداد کودکان بازمانده از تحصیل بیش از ۳۸ درصد بود که سهم دختران نیز به مراتب بیش از پسران در این زمینه بود.

او تاکید کرد: با وجود همه دستاورد‌ها، پیشرفت‌های روزافزون و حمایت‌های نظام و دولت‌های مختلف به ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف، اما باز در برخی شاخص‌های توسعه‌ای بی عدالتی، تعدی به حقوق آشکار آنان، ناملایمات و نبود توازن‌ها به این قشر که نیمی از جمعیت کشورهستند، به وضوح دیده می‌شود.

بر اساس آخرین آمار شناسایی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش هم اکنون حدود ۱۴۲ هزار کودک در سراسر کشور به نوعی از تحصیل بازمانده اند.

منظور از کودک بازمانده از تحصیل، گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال اعم از دختر و پسر است که در چرخه آموزشی کشور حضور ندارند.

افزایش ۳۶ درصدی انتصاب زنان در ارکان مدیریتی

ابتکار در ادامه تاکید کرد: انتصاب زنان در مدیریت‌های مختلف در کل کشور ظرف دوسال گذشته و از زمان دستور رئیس جمهوری بیش از ۳۶ درصد افزایش یافته است.

او گفت: با توجه به وعده رئیس جمهوری و تاکید دولت مبنی بر رساندن مدیریت زنان در پست‌های مختلف به حدود ۳۰ درصد هم اینک این تعداد در کشور ۱۸.۸ درصد است که برخی وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها که سهم کمتری داشته اند، باید برای تحقق این مهم شتاب بیشتری به خرج دهند.

ابتکار بیشترین انتصاب‌ها را مربوط به استان‌ها و بیشتر در حوزه وزارت کشور و استانداری‌ها دانست و افزود: کهگیلویه وبویراحمد نیز سهم قابل قبولی در این راستا داشته است.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۱۱ استان

ابتکار اضافه کرد: سند ارتقای زنان و خانواده ۱۱ استان کشور با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و با محوریت استانداری‌ها در استان‌ها تدوین شده و وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

او ادامه داد: مهمترین هدف از تصویب این سند علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، داشته‌ها و توانمندی‌های زنان، پرداختن به برخی عقب ماندگی ها، آسیب ها، ضعف‌ها و موانع در حوزه زنان و خانواده‌ها است.

معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده در یاسوج با بیان اینکه این سند یک برنامه عملیاتی مبتنی بر شاخص ها، وضعیت زنان و خانواده در بخش‌های مختلف استان‌های کشور را ارایه می‌دهد، گفت: در این سند نیز وظیفه و ماموریت‌های هردستگاه و نهاد اجرایی در بخش‌های مختلف مشخص شده است.


بیشتر بخوانید: موافقت دولت با لایحه ممنوعیت کودک همسری


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.