هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی استان در باغ شهر فین افتتاح شد.

افتتاج دفتر خدمات الکترونیک قضائی در باغ شهر فینمجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،  گفت: هجدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی استان در باغ شهر فین افتتاح شد.

او افزود:این دفتر بخش خصوصی با نظارت دادگستری استان و با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در مساحت شصت مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شهر فین است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعان دستگاه قضایی برای مشاهده اوراق و ابلاغیه‌های خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان مراجعه می‌کنند که صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌ها داشته است.

مجتبی قهرمانی افزود: از ۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ۵ دفتر در شهر بندرعباس فعالیت می‌کنند و در آینده ۱۰ دفتر در شهرستان‌ها راه اندازی خواهد شد.

او گفت: فعالیت این دفاتر باید براساس مقررات قانونی، هماهنگی با معاونت فناوری اطلاعات دادگستری، امانتداری در خصوص اطلاعات افراد، مشورت در امور، سرعت و دقت در کار صورت گیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان گفت: افزایش تعداد این دفاتر در هرمزگان دسترسی شهروندان به خدمات قضائی را تسهیل می‌ کند.

مجتبی قهرمانی افزود: در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۲۰۰ خدمت مانند ثبت لوایح تجدیدنظر، گواهی نداشتن سوء پیشینه، پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض‌ها و تمام اقدامات ادارای در بدو مراجعه به دادگستری‌ها ارائه می‌شود.

او گفت: ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است در این دفاتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

راه اندازی خدمات الکترونیک قضائی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.