رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه اندازی سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف جزیره هرمز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان  گفت: شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی (سمپ) تجهیز شد.

علی صالحی افزود: این سامانه با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر رفاهی و قضایی در هرمز با توجه به لزوم ارتباط سیستمی دادگستری استان با اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف، اطلاع رسانی همگانی، صرفه جویی در هزینه‌ها و یکپارچه سازی آموزش‌ها راه اندازی شد.

او گفت: با این اقدام، ارسال آراء و اوراق قضایی شورای حل اختلاف جزیره هرمز از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک امکان پذیر است و طرفین پرونده در این شورا نیز با استفاده از شناسه ابلاغ الکترونیک قادر خواهند بود ابلاغات خود را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سیاست دستگاه قضایی استان بر کیفی سازی شورا‌ها است و با این امکان و استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی در شعب مختلف، تحقق این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

صالحی افزود: با تجهیز کامل شورای حل اختلاف جزیره هرمز به امکانات سخت افزاری، تمام مکاتبات اداری نیز در بستر اتوماسیون انجام می‌گیرد و این امر کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت و انجام امور با سرعت بیشتر را در پی دارد.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۶۹ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف جزیره هرمز به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: مطالبه به حق و دغدغه ریاست قوه قضائیه برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و رسیدگی به درخواست‌های مردم شریف هرمز را تا حصول نتیجه نهایی و ایجاد تسهیلات بیشتر در این جزیره ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ز

اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه سمپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.