رئیس کل دادگستری هرمزگان از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های حوادث کارگری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده‌های مربوط به حوادث کارگری خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

علی صالحی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر لزوم بررسی مستمر ضوابط ایمنی در کارگاه‌های تولیدی تاکید کرد.

او با تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان حوزه کار افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات، باید با مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان جلساتی برگزار و مشکلات حوزه کار در اسرع وقت رصد و پیگیری شود.

صالحی گفت: دستگاه قضایی آمادگی هرگونه همکاری در راستای اجرای هر چه بهتر قانون کار و بهبود ایمنی و شرایط کار در محیط‌های کارگری استان هرمزگان را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: این اداره کل در خصوص اجرای قانون کار ارتباط بسیار نزدیکی با دادگستری دارد و با توجه به تحولی که در این حوزه ایجاد شده، امید است در پرونده‌های مربوط به این حوزه تسریع بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی افزود: صیانت از نیروی کار یک الزام قانونی است و برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از کار، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن و برخورد با کارفرمایانی که اتباع غیر مجاز خارجی را بکار می‌گیرند، برای برخورد با متخلفان نیازمند ادامه روند مساعدت‌ها و حمایت‌های دستگاه قضایی هستیم.

او گفت: این اداره کل سعی دارد شکایت بین کارگران و کارفرمایان را قبل از اینکه منجر به صدور رأی شود، حل و فصل نماید وبرای تعامل با دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و رسیدگی به پرونده شاکیان در هیأت تشخیص و حل اختلاف اداره کل، تعداد شکایات به حداقل رسانده شود.

انتهای پیام/ز

دیدار مسئولان تعاون و کار و رفاه اجتماعی با مدیرکل دادگستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.