سید حسن میرعماد گفت: امسال ارزش ریالی پسته در استان سمنان به میزان ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشستی با فعالان تولید و فرآوری پسته استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان امروز در برخی محصولات کشاورزی در کشور از جمله پسته سرآمد است گفت: امسال ارزش ریالی پسته در استان سمنان به میزان ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

او با اشاره به صرفه اقتصادی بسیار خوب این محصول در استان سمنان افزود : درآمد خالص به‌دست‌آمده و بهره‌وری پسته در بخش کشاورزی استان سمنان نسبت به دیگر محصولات کشاورزی بسیار قابل‌توجه است.

تولید ۱۷ هزار تن پسته خشک در استان سمنان

میرعماد با اشاره به اینکه باغات پسته در استان سمنان ۳۶ درصد از مجموع مساحت باغات موجود این استان را تشکیل می‌دهند بیان کرد: ۱۷ هزار تن پسته خشک از مساحت ۱۷ هزار هکتاری باغات بارده پسته تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه کشت پسته علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار خوب آن با شرایط آب و هوایی این استان نیز منطبق است اظهار داشت: حمایت از توسعه کشت محصول پسته از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توسعه باغات پسته در این استان بسیار چشمگیر بوده است.

او به دانش بومی ارزشمند باغداران این استان اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه باغات پسته اقدامات گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره‌برداران، توسعه واحد‌های فرآوری پسته، اعطای تسهیلات کم‌بهره، حمایت از تولید نهال استاندارد و توسعه نهالستان‌های شناسنامه‌دار پسته را در دستور کار قرار داده‌ایم.

میرعماد با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن توسعه آبیاری زیرسطحی برای باغات پسته گفت: طرح اصلاح و بهسازی باغات پسته از دیگر برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.