رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: این استان در حوزه خدمات نگهبان محله رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.

رتبه دوم خراسان رضوی در حوزه خدمات نگهبان محلهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: "موسسات خدماتی و حفاظتی" با هدف ارتقاء ظرفیت‌های این حوزه به عنوان مکمل توان پلیسی انتظامی و پیشگیری از وقوع جرایم در چارچوب بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ فعال شده اند.

او تصریح کرد: ۴۲ موسسه خدماتی و حفاظتی با بکارگیری افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ نگهبان محله هم اینک در خراسان رضوی در کنار پلیس فعالیت دارند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت:توسعه بهره گیری از ظرفیت نگهبان محله در دستور کار فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار دارد.

سرهنگ بوستانی افزود: پیشتر در برحه‌ای از زمان سرقت بانک‌ها افزایش یافته بود بنابراین از سال ۱۳۹۴ مطابق مصوبه‌های شورای تامین خراسان رضوی و شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد بانک‌ها برای بهبود ایمنی و شرایط امنیتی خود از ظرفیت موسسات خدماتی و حفاظتی استفاده کنند.

او تصریح کرد: با اجرای این مصوبات و فراگیری بهره گیری از خدمات موسسات خدماتی و حفاظتی میزان سرقت از بانک در خراسان رضوی از پارسال تاکنون به صفر رسیده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت:  جذب و بکارگیری نگهبان محله پس از ارزیابی همه جانبه و تایید صلاحیت فرد متقاضی صورت می‌گیرد. همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف مرتبط با این حرفه، برای همه افرادی که بکارگیری آن‌ها به عنوان نگهبان محله تایید شد الزامی است.

فعالیت موسسات خدماتی حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی بر اساس ماده ۱۲۲ قانون توسعه چهارم از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

فعالیت ۴۲ موسسه خدماتی و حفاظتی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.