مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان از تولید ۱۸۰ هزار تن انگور در استان زنجان خبر داد.

تولید ۱۸۰ هزار تن انگور در استان زنجان بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی  زنجان خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  گفت: انگور از جمله محصولات مهم تولیدی استان زنجان به شمار می‌رود و هم‌اکنون از ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار باغات انگور استان ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار در مرحله باردهی است.

اوجاقلو با اشاره به اینکه سال زارعی جاری به طور میانگین ۳۰ درصد باغات انگور استان زنجان دچار خسارت سرمازدگی شد، از تولید ۱۸۰ هزار تن انگور در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال تولید ۲۴۰ هزار تن انگور در استان پیش‌بینی شده بود که سرمازدگی باعث کاهش این میزان تولید شد.

او فخری، عسگری، شاهانی، قره‌اوزوم و بی‌‎دانه را از ارقام عمده انگور کشت شده در استان زنجان برشمرد و افزود: برداشت انگور از تاکستان‌های استان همه ساله با توجه به نوع رقم از نیمه دوم تیر ماه آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه می‌یابد.

اوجاقلو با بیان اینکه شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره بیش‌ترین سطح زیر کشت انگور در استان زنجان را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۵۰ درصد انگور تولیدی استان به مصرف تازه‌خوری رسیده و ۵۰ درصد مابقی برای تولید کشمش اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ن
 

برداشت انگور از باغات استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.