سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قصرشیرین  گفت: در اوایل مهر ماه سال جاری میزبان یک تیم پژوهشگر ایتالیایی در شهرستان قصرشیرین خواهیم بود.

پژوهشگران ایتالیایی از آثار تاریخی شهرستان قصر شیرین بازدید می کنندبه گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بهرنگ بابایی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قصرشیرین  گفت: در اوایل مهر ماه سال جاری میزبان یک تیم پژوهشگر ایتالیایی در شهرستان قصرشیرین خواهیم بود.

او ادامه داد: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های حفاظتی، احیاء، ساماندهی و همچنین معرفی پایگاه‌های میراث فرهنگی تفاهمنامه‌ای فی مابین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی دفتر امور پایگاه‌ها و دانشگاه ساپیتزا رم امضا شد تا بستر مناسبی برای معرفی آثار و ابنیه فرهنگی و تاریخی به وجود بیاید.


همچنین امین قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه - قصرشیرین اظهار داشت:آثار تاریخی عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی و سیستم آبرسانی ساسانی هدف مطالعاتی این تیم پژوهشگر بوده و قرار است به قلم این تیم ایتالیایی به تحریر و مورد بررسی قرار گیرد.

قهرمانی مستند نگاری این آثار از دیگر برنامه های این تیم مطالعاتی عنوان کرد و افزود: اینکه ۱۸ اثر تاریخی شاخص استان در محور ساسانی قرار دارد،این محور از تاق بستان کرمانشاه شروع شده و تا عمارت خسرو در قصرشیرین ادامه پیدا می‌کند که با توجه به  نداشتن  موانع در اطراف این آثار، امکان ثبت جهانی آن سریع‌تر خواهد بود .

 

دفتر پایگاه محور ساسانی در قصر شیرین دایر می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از افتتاح پایگاه محور ساسانی کرمانشاه _ قصرشیرین در مکان ساختمان اداری شهرستان قصرشیرین در روزهای آتی خبر داد.
 امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه   با توجه به قرارگیری آثار متعددی از دوران تاریخی ساسانیان در این مسیر، میتوان در راستای اجرایی کردن اهداف وزارت میراث فرهنگی با ایجاد زیر ساختهای لازم در مسیر جذب توریسم و گردشگر، رونق اقتصادی خاصی را در منطقه رقم زد.

او بیان کرد: که با عنایت به قرارگیری آثار شاخصی همچون عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، کانال آبرسانی ساسانی، عمارت بان قلعه و ... محل استقرار این پایگاه را شهرستان قصرشیرین انتخاب نمودیم.

قادری هدف از ایجاد این پایگاه را حفاظت، صیانت و مرمت آثار تاریخی، آماده سازی بسترهای لازم جهت ثبت جهانی این مسیر عنوان کرد.


انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.