مدیر پایگاه تاریخی معبد آناهیتا از مستندنگاری آثار تاریخی محور ساسانی کرمانشاه توسط یک تیم پژوهشی از دانشگاه ساپیتزا رم ایتالیا خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرتضی گراوند مدیر پایگاه تاریخی معبد آناهیتا بابیان اینکه این تیم پژوهشی چهار نفره ۲۹ شهریور برای بازدید از آثار این محور به کرمانشاه خواهند آمد، گفت : بازدید این گروه حدود ۱۰ روز به طول خواهد انجامید و براساس تفاهمات انجام شده حدود دو ماه بعد کار اجرایی مستندنگاری آغاز می‌شود.

او شروع کار‌های پژوهشی این تیم را از معبد آناهیتا دانست و گفت : قلعه یزدگرد، فیروزآباد، سرخه ریزه، زیج منیژه، چهارطاقی، زیج انزل، عمارت خسرو، کتیبه آنوبانی نی، قلعه مریم و... از دیگر آثار شاخص تاریخی محور ساسانی هستند که توسط این گروه مستندنگاری خواهند شد.

مدیر پایگاه تاریخی معبدآناهیتا باتاکید براینکه در سال‌های گذشته تمامی آثار شاخص محور ساسانی باهمت مدیران سابق این پایگاه مستندنگاری شده، افزود: مستندنگاری که توسط این تیم پژوهشی انجام می‌گیرد، برمبنای روش‌های نوین مستندنگاری است و با نگاه متفاوتی خواهد بود.

او افزود: از آنجایی که این گروه در سطح دنیا کار‌های پژوهشی مهمی را روی آثار تاریخی انجام داده اند، گروهی مطرح هستند که با انجام پژوهش هایشان به معرفی آثار تاریخی که روی آن‌ها کار کرده اند هم می‌پردازند.

گراوندی گفت: مستندنگاری آثار تاریخی محور ساسانی استان کمک خواهد کرد تا راهکار‌هایی را نیز برای مرمت و کاوش آن‌ها در مراحل بعدی به ما ارائه دهد و همچنین در پرونده ثبت جهانی این محور نیز بند‌هایی را در این رابطه قرار دهیم.

او افزود: تمامی هزینه‌های حضور این گروه مستندنگار بجز هزینه‌های ایاب و ذهاب برعهده دانشگاه ساپیتزا رم خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

آثار تاریخی محور ساسانی مستند نگاری می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.