امام جمعه کرمانشاه گفت: صبر و ایستادگی ۴۰ ساله وام گرفته ملت از مکتب حسینی تشکیلات آمریکا را به دریوزگی انداخته است.

عشق به سید الشهدا(ع)  آزادی‌خواهان عالم را زیر پرچمش جمع می‌کندبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر انسان حقیقت گناه و تاثیرات آن را بشناسد هیچگاه به سمت ارتکاب گناه کشیده نمی‌شود در کنار این عزداری‌ها باید راه و روش و منش بزرگان دین همچون امام حسین (ع) را بیاموزیم و به کار گیریم. 

او همچنین ضمن تشکر از بانیان و شرکت‌کنندگان در عزدارای‌های دهه اول محرم گفت: این حضور‌ها معنا دارد، این عشق به سیدالشهدا (ع) همه‌گیر شده و می‌بینیم در قلب آمریکا برایشان جلسه تشکیل می‌شود  هیچ قدرتی نمی‌تواند ده‌ها کشور را این گونه دور هم جمع کند و این قدرت سیدالشهدا (ع) است که آزادی‌خواهان عالم را زیر پرچمش جمع می‌کند و درس عدالت، بصیرت و آزادی‌خواهی به آن‌ها می‌دهد.

آیت‌الله علما بیان داشت: تاسوعا و عاشورا پرچم توحید و بصیرت است که همه باید زیر آن جمع شوند؛ همانگونه که امام راحل فرمودند انقلاب و نهضت ما زنده به محرم و صفر است و رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند اسلام زنده به عاشورای حسینی است.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه دارد: صبر و ایستادگی ۴۰ ساله ملت که وام گرفته از مکتب حسینی است تشکیلات آمریکا را به دریوزگی انداخته است و برای ارتباط با ایران پیام و پیغام می‌دهد.

او همچنین با یادآوری مناسبت ۲۶ شهریورماه و سالروز تشکیل نیرو‌های سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران، دیگر مناسبت این روز در مورد قتل عام فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های صبرا و شکیلا توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: رژیم آدم کش صهیونیستی امروز به ضعف و ناتوانی و بی ارزشی رسیده است و این سخنرانی اقتدارآمیز اخیر سیدحسن نصرالله و این سید مقاومت در برابر آن‌ها که توان مقابله با یک گروه کوچک از نیرو‌های حزب‌الهی را ندارند این قدرت عاشورا و محرم است که باید جوانان قدرش را بدانند.

آیت‌الله علما مناسبت ۲۷ شهریور و درگذشت شهریار را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهریار شاعر معاصر، انقلابی و ادیب ایرانی است که خداوند روحش را قرین رحمت کند.

انتهای  پیام/ز

 

تاسوعا و عاشورا پرچم توحید و بصیرت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.