فرمانده قرارگاه اربعین از مستقر نشدن استان‌های معین در قصرشیرین برای اربعین انتقاد کرد.

خلف وعده استان های معین برای استقرار در قصرشیرینبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، جعفر همتی فرمانده قرارگاه اربعین در نشست ستاد اربعین، با انتقاد از حضور نداشتن استان‌های معین در قصرشیرین، گفت: استان‌های معین در بحث اربعین فقط ۳۰ درصد به وعده خود عمل کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین افزود: هنوز هیچ خبری از شهرداری منطقه ۱۳ تهران به عنوان معین نیست و لازم است این امر پیگیری شود که اگر استانی معین است با این کمبود‌ وقتی که باقی مانده تا اربعین چه کاری می‌تواند انجام دهد از شهرداری کرمانشاه نیز به شدت گله‌مند هستیم آن‌ها فقط به صورت نمایشی در مرز خسروی حضور پیدا کردند و رفتند.

او با بیان اینکه روشنایی پارکینگ‌ها و کمربندی تا پایان شهریور باید به نتیجه برسد، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که از ۱۰ مهرماه تا ۵ آبان در مرکزیت پایانه خسروی قطعی برق نداشته باشیم چرا که قطع برق تنشی بزرگ در منطقه به وجود خواهد آورد.

به گفته این مقام مسئول  آبی که از خسروی به منظریه می‌رود کفایت نیرو‌های عراقی را هم نمی‌دهد لذا باید آب به اندازه ۳ تا ۴ هزار نفر با افزایش دبی آب آن منطقه تهیه کرد. یخچال‌های برای سرد نگه داشتن آب معدنی مهیا شود و همچنین دستگاه آبی که روزانه می‌تواند ۳۰ هزار بطری آب تهیه کند آماده باشند و به چاه وصل شود  باید در قصرشیرین حدود یک میلیون بطری آب معدنی به صورت دپو در دسترس باشد تا در صورت اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد.

همتی بیان کرد:  جاده قصرشیرین به خسروی را نیز تا ۱۰ مهرماه باید آماده کنیم و همچنین آسفالت جاده ریخک که بسیار مهم و حیاتی است باید مهیا کنیم و نسبت به استقرار جایگاه ثابت بنزین در پایگاه پارکینگ عمار و همچنین یک جایگاه گازوئیل در پارکینگ مقداد و یک دستگاه سوخت رسان گازوئیل در صورت ضرورت داخل منظریه اقدام شود.

او با بیان اینکه خدمات رسانی به زائرین از ۱۳ مهر ماه آغاز و تا ۳۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت، گفت: از هم اکنون لازم است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای برگشت زائرین آماده باشد و دفاتر اتوبوسرانی نیز در پایان مستقر شوند و همچنین برای برگشت حتما بلیط صادر شود.

همتی همچنین از هلال احمر خواست تا از ۵ مهر ماه حدود ۱۵ هزار اسکان را جهت زائرین آماده کند.

انتهای  پیام/ز

انتقاد فرمانده قرار گاه ستاد اربعین از استان های معین مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.