مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از پایانه مرز خسروی به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری زمینی کشور نام برد و گفت : پایانه این مرز از نظر امکانات رفاهی دارای پتانسیل‌های مناسب و قابل قبولی برای تردد مسافران است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فربیرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز خسروی به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری زمینی کشور دارای ۲ سالن ورود و خروج مجزا برای تسهیل تردد مسافران است، گفت : عملیات ساخت پایانه مرزی خسروی در سال ۱۳۷۷ آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ با اعتباری بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به مزایا و امکانات مرز خسروی، گفت : نزدیکی مرز خسروی به اقلیم کردستان، ایجاد جاده سراسری راه کربلا تا خسروی، نزدیکی استان کرمانشاه به مرز و بغداد، نزدیکی مرز خسروی به بنادر آزاد ایران و دارا بودن پنج هتل ممتاز در داخل شهر خسروی برای استراحت مسافران و زائران از مزایای این مرز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: دارا بودن سیستم فیبر نوری در داخل مرز خسروی، عدم کمبود آب و برق، نزدیکی مرز خسروی به شهر‌های مذهبی عراق از جمله کاظمین و سامرا و مجهز بودن پایانه خسروی به ۲ سالن ورود و خروج از دیگر مزیت‌های نزدیکترین مرز ایران به عراق است.

کرمی با اشاره به افزایش گیت‌های گذرنامه داخل سالن از هشت گیت به ۱۲ گیت گفت: یک دستگاه ۳۰۰ کیلو واتی ups سه فاز خریداری و نصب و راه‌اندازی شده و ۲۹ گیت ۲ نفره کنترل گذرنامه برای تردد زوار اربعین حسینی نیز ایجاد شده است.

او از ایجاد ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه در قسمت ورود خروج محوطه و ۹۸ چشمه داخل هر ۲ سالن خبر داد و افزود: ایجاد یک دستگاه مخزن آب ذخیره به مقدار ۷۵ هزار لیتری ایستاده و بازسازی و نوسازی تمامی دوربین‌های داخل سالن‌های ورودی و خروجی و محوطه پایانه مرزی خسروی از اقدامات انجام شده در این مرز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به راه‌اندازی و نصب سیستم قطره بارانی کل فضای سبز مجموعه پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: یک دستگاه آب‌سردکن بزرگ برای استفاده مترددین در نقطه صفر مرزی و سه دستگاه دیگر در داخل سالن نصب شده است.

کرمی افزود: یک دستگاه آسانسور در قسمت اداری نصب و صفحات انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب مصرفی نیز در این پایانه راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به مزیت مرز خسروی نسبت به سایر مرز‌ها گفت: مرزی خسروی تنها پایانه‌ای در کشور است که دارای ۲ سالن ورود خروج بوده و همزمان می‌تواند کار تردد مسافران ورودی و خروجی را در سطح بالایی انجام دهد.

کرمی با بیان اینکه قدمت مرز خسروی از نظر سابقه بیش از ۱۰۰ سال برمی‌گردد افزود: مرز خسروی تنها مرز فعال قبل از سقوط صدام با کشور عراق است و عبور جاده ابریشم از مرز خسروی به داخل خاک عراق از دیگر مزایای این مرز است.

 

 

انتهای پیام/د

عملیات ساخت پایانه مرزی خسروی

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.